Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 15:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Advarsel mod Servage.dk

Den 22. sep bestiller jeg et mailhotel via Servage til min hjemmeside www.studmed.dk. Jeg skal ikke selv betale for hosting, hvorfor jeg vælger bankoverførsel.

Betaler kommer ved en fejl til ikke at skrive referencekoden i betalingsfeltet men "studmed.dk" viser det sig.

Jeg forsøger at komme i dialog med Servage og har et par enkelte emailkorrespondancer med en "Helge", hvoraf den sidste er:

Hej Frederik

Tak for din mail. Jeg have lige fremvist din mail til vores billing
afdeling. Vi tjek vores system og opdatere dig så snart som mulig.

Mange tak for din tålmodighed,
Helge, Servage

Jeg har siden skrevet til dem:

9/10
15/10
20/10
3/11
4/11

Jeg har aldrig modtaget respons på nogle af de 5 sendte mails.

Jeg står nu tilbage med 1½mds frustration og en spildt sponsering af en hosting af min non-kommercielle hjemmeside. Røvtur og skide irritererende. Det er første gang i de mere end 10 år jeg har brugt nettet at jeg oplever en så ringe service. Det er også første gang jeg griber til den slags offentlige advarsler over for en virksomhed. Men denne sag irriterer mig - derfor denne advarsel...
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 16:16 #1
svar - blot så denne advarsel kommer på google..
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 16:23 #2
Support Ticket System - det anbefaler de selv, men du sender troligt mails?

Det fatter jeg ikke an brik af...

Desuden, så bruger de en dårlig oversætter - så kunne det tænkes at i misforstår hinanden pga. dette?

Og så fatter jeg ikke folk skal hænge firmaer ud på internettet - i 70 % af tilfældende viser det sig jo at det er kunden selv der har lavet en fejl!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 16:23 #3
an = en
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. november 2009 - 16:45 #4
Og så vidt jeg husker, er det ikke lovligt at hænge andre firmaer ud, her på eksperten.

Bare fordi du har haft en dårlig oplevelse med firmaet, er det ikke ensbetydende med at det er et dårligt firma.
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 16:50 #5
De senest sendte mails er skrevet på engelsk.

Hvis fejl det end er, så er det vel stadigvæk modtageren af pengene der sidder med muligheden, samt ikke mindst forpligtigelsen til at "rette fejlen".

Men det er jo fint du er fejlfri...
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. november 2009 - 16:54 #6
Det er afsenders ansvar at oplysninger er korrekte. Det kan modtager ikke styre.
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 17:22 #7
Jeg skriver ikke at det er et dårligt firma, den konklusion må påhvile læseren at drage eller ej
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 17:23 #8
Så det giver en ret til at modtage penge, som man ikke leverer en modydelse for?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 18:09 #9
"Betaler kommer ved en fejl til ikke at skrive referencekoden i betalingsfeltet men "studmed.dk" viser det sig."

#6 ...
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 18:33 #10
og?

Derved er man i sin fulde ret til ikke at levere den service man er tilsigtet til at levere?

Nu må I holde op med at være så gammelkloge og kværulerende...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 18:48 #11
Så skriv dog et anbefalet brev?

Det gør jeg hvis der er noget jeg ikke får svar på efter gentagne henvendelser!

Der er adresser på deres hjemmeside.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. november 2009 - 19:04 #12
Hvad havde du regnet med? Trøst? Sympati? At vi syndes det er OK at du sviner et firma til fordi du ikke får som du vil?

Yeahh right...
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 19:20 #13
Det fremgår vist ganske klart af #2 hvad jeg ville opnå.
Avatar billede ffn Nybegynder
05. november 2009 - 19:21 #14
Rettelse #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2009 - 22:26 #15
Ja, men alle kan jo se hvad du/vi har skrevet...
Er det smart? At se at der ikke er nogen der holder med dig?

De senest sendte mails er skrevet på engelsk.

På trods af at du skriver at de seneste mails er på engelsk er der denne:
Hej Frederik

Tak for din mail. Jeg have lige fremvist din mail til vores billing
afdeling. Vi tjek vores system og opdatere dig så snart som mulig.

Mange tak for din tålmodighed,
Helge, Servage

Du er jo ikke helt troværdig ... vel? Håber du kan se det ...
Avatar billede Vandreren Novice
05. november 2009 - 22:48 #16
Der er ingen grund til "Advarsel mod Servage.dk", når det pågældende firma ikke har begået fejl eller forsømt forpligtelser.

Det ville være langt mere passende med Advarsel mod ikke at skrive referencekoden i betalingsfeltet.

Det er klart at det kræver tid at korrigere en fejl, betaleren har begået. Hvis det er klagerens håb, at læserbrevspolemik vil fremskynde den administrative proces, så kan han opfordres til at oprette en hadegruppe på facebook; det er blevet så moderne.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2009 - 23:01 #17
Det er jo altid en god ting at udfylde formularer korrekt.

Og det tager tid at rette op paa fejl.

Men halvanden maaned er urimeligt laenge.

Jeg er ioverigt enig i at "leverandoer XYZ sucks" traade er ret irrelevante - fordi de giver sjaeldent et indblik i hvor stor en andel af kunderne, der har problemer.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 23:20 #18
På den anden side, er der vel ikke meget andet man KAN gøre hvis et "oversøisk" firma røvrender én...

Jeg har selv et site på Servage (uden problemer.. so far?)