Avatar billede christinam Nybegynder
18. november 2009 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Slå Google oversættelse fra

Hej.

Hvergang jeg åbner en engelsk internet side i Firefox, kommer Google oversæt frem med en linje i toppen og spørger om jeg vil have oversat siden.
Det gør at hjemmesiderne bliver hentet langsommere.

Nogen der kan hjælpe med at fjerne den?
Avatar billede vilmand Nybegynder
18. november 2009 - 21:41 #1
hej christinam

det gør den fordi du bruger google toolbar

du kan slå det fra ved at gå ind i instilinger og derefter værktøjer og så fjerne flugebenet i oversæt

hvis du behøver mere hjælp så bare skriv igen
Avatar billede repstock Nybegynder
21. marts 2010 - 16:52 #2
Jeg har det samme problem, men med Chrome. Jeg har ikke toolbar, så problemet opstår ikke i IE eller Firefox. Men da jeg syntes bedst om Chrome, ville det være super, om hjælp til at fjerne dette problem.
Avatar billede sonne Nybegynder
01. april 2010 - 01:15 #3
jeg kikker lige med her- for jeg også fået dette problem inden for de sidste 14 dage.
- jeg er med på en "overvåger" af denne tråd
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
02. april 2010 - 18:53 #4
Jeg prøver at forklare:
Først skal du sikre dig, at den oversættelinie som kom kommer ikke har et flueben i knappen [Oversæt altid engelsk].
Til højre for [Oversæt]-knappen på google's menulinie, er der en PilNed-knap. Klik på denne, hvis der er et flueben ud for "Oversætter", skal det fjernes.

Genstart browseren.

Når du igen henter en engelsk side kommer der kun en knap med teksten [Oversæt] - klik på X-et for at lukke linien.

Genstart browseren.

Næste gang du henter en engelsk side kommer oversættelinien igen, men denne gang er der en knap, hvor der står "Slå engelsk oversættelse fra". Klik på denne og luk oversættelinien igen.

Genstart browseren.

Nu kan Google squ' forstå, at vi ikke ønsker hjælp på nogen måde.

Det er prøvet hos mig på IE8 og det virker hver gang.
Avatar billede sonne Nybegynder
02. april 2010 - 23:41 #5
i Chrome browseren:
Administrer visningen af oversættelseslinjen for bestemte websteder og sprog ved at klikke på Valgmuligheder til højre på linjen.

Vælg Oversæt aldrig [sprog], hvis du ikke vil have vist linjen for det sprog, du får vist.

man skal så sikkert gøre det for de 32 sprog google mener sig i stand til at oversætte, eller i det mindste for dem som man ikke ønsker google skal fore slå at oversætte.