Avatar billede elborg Novice
19. november 2009 - 08:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

COUNT-felt er ikke korrekt

Er der nogle som kan se hvad der er galt med denne sætning ? Jeg får fejlmeddelsen COUNT-felt er ikke korrekt på følgende kode:

Dim rs, query
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

query = "SELECT * FROM Kampe WHERE SeasonID=" & Request("SeasonID") & " Spillerunde=" & Request("Spillerunde")
rs.Open query, DBconn
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 12:22 #1
har aldrig skrevet noget i asp, men det bare vbscript:

Hvad er Request for en funktion og hvor ved den fra SeasonID er et felt i tabellen Kampe
Hvad returnerer Request(..)? Første felt i første post eller antal poster i recordsættet?
Avatar billede elborg Novice
21. november 2009 - 12:08 #2
Request skal returnere antallet af poster i recordsættet,
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 17:55 #3
SeasonId='et antal poster' giver ikke megen mening. Jeg må konkludere at Request er defineret til at operere på Tabellen Kampe - det ville da være mere retvisende at navngive funktionen RequestKampe
Avatar billede elborg Novice
22. november 2009 - 14:05 #4
jeg forstår ikke rigtigt, altså det er en forespørgsel med flere kriterier.

Denne her virker:

"SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID=93 AND Kampe.Spillerunde=1"

Denne her med ét kriterie virker også:

"SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID = " & Request("SeasonID")

Hvorfor virker denne her med to kriterier så ikke ?

"SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID=" & Request("SeasonID") & " Kampe.Spillerunde=" & Request("Spillerunde")
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2009 - 20:11 #5
I lyset af dit svar #2 giver ovenstående feltsammenligninger (2. og 3.) ingen mening.
Avatar billede elborg Novice
23. november 2009 - 12:09 #6
SeasonID skal returnere et antal poster, det skal Spillerunde også
Avatar billede elborg Novice
26. november 2009 - 08:23 #7
svaret på denne findes på:

http://www.eksperten.dk/spm/893719