Avatar billede elborg Novice
24. november 2009 - 11:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en forespørgsel

Jeg har på siden "Test.asp" lavet følgende link:

Response.Write "<a href=SeasonGames.asp?SeasonID=" & rs("SeasonID") & "?Spillerunde=" & rs("Spillerunde") &">"

Når jeg så klikker på siden "SeasonGames.asp" får jeg fejlmeddelsen: COUNT-felt er ikke korrekt

Her er koden med forespørgslen:

<%
Dim DBconn
Set DBconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBconn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/Season.mdb")

Dim rs, query
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

query = "SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID=" & Request("SeasonID") & "AND Kampe.spillerunde=" & Request("Spillerunde") & ""

rs.Open query, DBconn
%>

Er der en ekspert der kan se fejlen ?
Avatar billede elborg Novice
24. november 2009 - 11:26 #1
Jeg vil lige sige, at hvis jeg indtaster nogle faste værdier så virker det hele ok, og jeg får ingen fejl. Følgende eksempel er ok:

<%
Dim DBconn
Set DBconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBconn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/Season.mdb")

Dim rs, query
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

query = "SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID=92 AND Kampe.spillerunde=2"

rs.Open query, DBconn
%>
Avatar billede reino Nybegynder
24. november 2009 - 11:33 #2
For mig lyder det som om at værdien ikke ryger med til næste side, derfor den fejler.

Evt. prøv at sæt følgende ind så du kan debugge sql querien:

query = "SELECT * FROM Kampe WHERE Kampe.SeasonID=" & Request("SeasonID") & "AND Kampe.spillerunde=" & Request("Spillerunde") & ""

response.write query

rs.Open query, DBconn
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 12:03 #3
hedder det ikke request.querystring()?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 12:05 #4
og når man separerer variabler i en querystring, gøres dette med & og ikke ?. Det et kun i starten man bruger ?.
Avatar billede elborg Novice
24. november 2009 - 12:21 #5
desværre hjælper det ikke at indsætte "response.write query"

det hjælper heller ikke at lave "request" om til "request.querystring"
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 12:25 #6
Men hallo elborg... Lidt hjælp til selvhjælp tak. Hvad får du for fejl, hvad gør den/gør den ikke osv.

Og grunden til at du skulle skrive response.write, var at du så kunne se om sql-stringen så rigtig ud og at du fik alle variabler med.
Avatar billede elborg Novice
24. november 2009 - 14:17 #7
fejlmeddelsen: COUNT-felt er ikke korrekt
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2009 - 18:44 #8
I hvilken linje opstår fejlen - og har du lavet din URL om som foreslået?
Avatar billede elborg Novice
24. november 2009 - 20:04 #9
url er lavet som beskrevet:

Response.Write "<a href=SeasonGames.asp?SeasonID=" & rs("SeasonID") & "?Spillerunde=" & rs("Spillerunde") &">"

Fejlen kommer i linjen:

rs.Open query, DBconn

og lyder således:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]COUNT-felt er ikke korrekt
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 20:09 #10
Kig på #4. Din url er forkert.
Avatar billede elborg Novice
25. november 2009 - 09:45 #11
sådan Michael Stim,

jeg havde helt stiret mig blind på det og ikke set fejlen i url, den er nu ændret således:

Response.Write "<a href=SeasonGames.asp?SeasonID=" & rs("SeasonID") & "&Spillerunde=" & rs("Spillerunde") &">"

og nu kører det bare som det skal,

mange tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2009 - 18:05 #12
fint at takke for hjælpen og så selv holde point...
Avatar billede elborg Novice
25. november 2009 - 22:41 #13
det har aldrig været meningen at selv holde på points
Avatar billede elborg Novice
25. november 2009 - 22:44 #14
hvordan får jeg annulleret points til mig selv, pointene er til Michael Stim
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2009 - 07:58 #15
Det er OK for min del. Samler ikke på point.
Avatar billede elborg Novice
26. november 2009 - 08:19 #16
jeg har lavet en fejl ved point-afgivningen, men mon ikke dette spørgsmål nu kan betragtes som afsluttet.