Avatar billede fobian Nybegynder
04. december 2009 - 10:24 Der er 3 kommentarer

Dynamisk dataområde til graf

Hejsa

Jeg har en graf, hvor dataområdet er et navngivent område, som indeholder denne formel:

=FORSKYDNING('Dynamiske grafer'!$B$1;0;0;1;TÆLV('Dynamiske grafer'!$1:$1)-1)

Formlen tæller antal udfyldte celler i række 1.

Jeg vil nu gerne kunne ha' flere dataområder ved siden af hinanden i regnearket, hvor der vil være nolge tomme kolonner imellem dataområderne.

Jeg vil derfor gerne kunne få formlen til at tælle hvor langt der er til højre kanten af det aktuelle dataområde i stedet for at tælle for hele række 1. Så den f.eks. læste fra B1 til B1.end(xltoright)

Håber, at der er nogen der kan hjælpe :o)
Avatar billede Niels_Bjarne Praktikant
04. december 2009 - 11:02 #1
Det nemmeste er at definere hvert dataområde som en liste (Office 2003) eller en tabel (Office 2007).
Marker en celle i et dataområde og tast ctrl+l (Office 2003) eller ctrl+t (Office 2007) og klik OK.
Når du herefter opretter en graf på grundlag af hvert dataområdet, så udvider grafen sig også, når du udvider dataområdet.
Avatar billede fobian Nybegynder
04. december 2009 - 12:57 #2
Hejsa - Tak for din kommentar. Jeg kan desværre ikke bruge Excel lister til netop denne opgave. Jeg bruger også lister til andre opgaver, hvor det er rigtigt smart :o)
Avatar billede fobian Nybegynder
15. december 2009 - 20:07 #3
Hvis der skal flere point til for, at der kommer svar - forhøjer jeg gerne :o)

Eller er det bare umuligt?