Avatar billede choco Nybegynder
12. december 2009 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mediacenter

Nogen som har erfaring med film og mediacenter, jeg har lagt nogen af mine film ind på min computer, hvorefter jeg henter dem ind i mediacenter.

Mit problem er så, nogen af de film jeg ligger ind vil den ikke starte, mens de andre film køre uden problemer.

nogen som kan hjælpe mig med det??

På forhånd tak..
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2009 - 12:12 #1
Er det af samme format?
Avatar billede choco Nybegynder
12. december 2009 - 13:26 #2
er ikke helt sikker på hva du mener, det er jo alle de vob filer jeg kopir over i en mappe hvis..
Avatar billede zagger Juniormester
12. december 2009 - 15:19 #3
Det michael_stim mener er om det er både dvd-film, divx og f.eks mkv-film (HD) som du har problemer med at afspille. Men det lyder som om at det er dine dvd-film som du kopierer direkte ind du har problemer med.

Hvilket mediacenter bruger du? Windows Mediacenter, MediaPortal eller en anden?

Husker du at vob-filerne skal lægges i en mappe som hedder VIDEO_TS?
Avatar billede choco Nybegynder
12. december 2009 - 16:36 #4
det er windows XP media center..

ang. mapper er det dem jeg har kopiret over, og som sagt er det kun nogle film, prøver jeg nogle andre er der ingen problemer, og kan sagtens køre filmen fra windows media player, så det er det jeg ikk helt kan forstå, hvorfor det skal gi problemer i MCE.

og det er bare gangske alm dvd-film på 4,6 GB jeg ligger ind..
Avatar billede zagger Juniormester
12. december 2009 - 17:04 #5
Det lyder som et codecproblem. Jeg bruger MediaPortal, og der har jeg også problemer med at afspille nogle dvd-film med standard codec. Men i MediaPortal kan man selv vælge et andet codec, hvilket var løsningen for mig. Men ved ikke om eller hvordan man kan gøre det i Windows Media Center.
Avatar billede choco Nybegynder
13. december 2009 - 02:03 #6
Kan godt ske det bare er det, for en af de film jeg lagde ind har virker sidst jeg brugte den comp, men har lagt den om siden.

Men sys stadig det virker underligt når media player godt vil tage imod den, mener da de hænger lidt sammen, på en eller anden måde.
Avatar billede choco Nybegynder
22. december 2009 - 16:24 #7
det virket heller ikk, har stadig problemet..

lukker..