Avatar billede anddk Praktikant
23. januar 2010 - 18:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Routening i 2003 server

Har en server med 2 netkort. Sider helt normalt på netværket og fungere fint. Nu har jeg så tilsluttet et webcam i det andet netkort i et andet segment og det fungere fint fra serveren.

Hvordan hulen… laver jeg en route funktion på serveren så trafik på webcamet port sendes videre til webcamet ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. januar 2010 - 21:17 #1
du installer RRAS, som er i add remove program
Avatar billede anddk Praktikant
24. januar 2010 - 11:39 #2
Det kan jeg godt nok ikke finde,heller ikke under netværks service ???
Avatar billede anddk Praktikant
24. januar 2010 - 11:54 #3
Nu forstår jeg hvad du mener.

Routing And Remote Access er installeret men hvordan opsætter jeg det så kun trafik på f.eks port 81 sendes videre til en ip adresse på et andet netkort i et andet segment ??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. januar 2010 - 13:02 #4
der er da en fin guide til at sætte routning, vpn, nat mm op i
Avatar billede anddk Praktikant
24. januar 2010 - 13:21 #5
Jep, men jeg kan ikke få det til at fungere.

Har også prøvet manuel.

Min netværk er 192.168.1.x
Min server har 192.168.1.100
Mit webcam på ekstra netkrot har 192.168.0.20 og bruger prot 81.

Vil lave en route til port 81 eller et fiktit ip adrsse der sender alt trafik videre til webcamet.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 07:24 #6
du sætter den op til at route mellem de 2 subnet, og så bruger man den rigtig IP til at tilgå webcam, det er routning.

Hvis du vil bruge en ande IP på dit interne net, til at tilgå dit webcam på det andet subnet, så er det NAT

den kan begge ting
Avatar billede anddk Praktikant
26. januar 2010 - 19:30 #7
Tak, har fået det til at fungere.

Vil du poste et svar, så jeg kan lukke.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 20:28 #8
glem point, dem ved jeg ikke hvad jeg skal med
Avatar billede anddk Praktikant
26. januar 2010 - 21:03 #9
:-)