Avatar billede lasseo Nybegynder
30. januar 2010 - 23:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Explorer lukker ned - Karise Larry?

Når explorer - f.eks. i netbank - skal åbne nyt vindue lukker internet explorer ned med beskeden:

"Internet Explorer blet lukket
Forhindring af datakørsel har lukket Internet Explorer for at beskytte din computer. Klik for at få yderligere oplysninger."

De yderligere oplysninger omtaler forhindring af datakørsel (DEP) der ikke giver mig en løsning.

Har også forsøgt at efterligne Karise Larry's løsning i tråden

http://www.eksperten.dk/spm/892608

men uden held. Kan nogen - måske Karise Larry igen - hjælpe?

PC'en kører windows vista mer service pack 2 og explorer er version 8.0.6001.18882
31. januar 2010 - 00:10 #1
Hi *S*

Hvilke af procedurene i http://www.eksperten.dk/spm/892608 mener du her ?
Avatar billede lasseo Nybegynder
31. januar 2010 - 00:23 #2
Du er hurtig :-)

Jeg har kørt cc-cleaner og malware uden at få heldet med mig, men måske skal jeg prøve igen fra scratch, så jeg ikke kommer til at short-cutte?
Avatar billede lasseo Nybegynder
31. januar 2010 - 00:31 #3
Her er loggen fra Malware (selv om den ikke siger meget..):

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database version: 3663
Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18882

mbam-log-2010-01-30 (22-41-38).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 279833
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 33 minute(s), 56 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 08:58 #4
Avatar billede lasseo Nybegynder
31. januar 2010 - 11:51 #5
Hej Treatmenice,

Det flueben jeg skal fjerne "Automatisk registrering af indstillinger" var i forvejen væk.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 14:31 #6
tror ikke det hjælper men prøv det her

i kontrolpanel

http://i47.tinypic.com/3506hrm.jpg

prøv samtidig at skifte dns ud

jeg bruger google dns (før i tiden brugte jeg open dns)

8.8.8.8
8.8.4.4

m.v.h
Avatar billede lasseo Nybegynder
07. februar 2010 - 18:11 #7
Hej Treatmenice. Jeg har rettet den øverste del uden problemer, men er ikke sikker på hvorfor det skulle have effekt. Mht. dns forstår jeg heller ikke hvorfor - ligesom jeg er usikker på hvor dns skal rettes. Kan du guide?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 19:19 #8
i kontrolpanel - netværk - lanforbindelse - egenskaber -
marker tcp/ipv4(internet protocol version 4)
egenskaber

http://i49.tinypic.com/rau7h5.jpg

det er dns fra google der er gratis og meget hurtigere end den du bruger

det her er lavet i win 7 ultimate

jeg ved heller ikke om det hjælper hos dig men jeg har haft det problem inde og rodede uden at finde den sikre løsning så det her er bare den vej jeg begyndte - jeg har det ikke mere.
det bedtse man kan gøre et at lave screenshot og maile det til microsoft og bede dem om en løsning

danmark@microsoft.com er mai adressen

foroven i browseren under funktioner-administrer tilføjelsesprogrammer kan den godt ligge

http://i48.tinypic.com/e7fbdd.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 19:53 #9
du kan også nulstille din browser for at se om det hjælper

funktioner-internetindstillinger-avanceret -

her er et billede

http://i46.tinypic.com/21j9gzd.jpg

hvis intet af det her har hjulpet har jeg ikke løsningen
Avatar billede lasseo Nybegynder
07. februar 2010 - 21:47 #10
Halløj - de simple løsninger er ofte de bedste :-)
Nulstillingen af browseren var tilsyneladende løsningen. Tak til treatmenice - læg lige svar til point.
-og tak til kariselarry for hurtig indsats, selv om jeg åbenbart fik dig ledt på vildspor :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 08:33 #11
ja men hvorfor den laver det trix er jeg igang med at undersøge

jeg har haft noget af det samme på min pc og du drømmer ikke om hvad jeg har rodet med så det her var et forsøg da jeg efterhånden ikke kan huske hvad det var der fjernede den hos mig

men den er hermed fundet.

m.v.h