Avatar billede ttn- Nybegynder
03. februar 2010 - 17:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valg af router

Hej Eksperten

Vi skal til at have opsat ny netværk i mit hjem og derfor vil vi bl.a. gerne have en ny router (da vores gamle er en gammel TDC router-ting). Kravet er, at den skal være let at ændre i og selvfølgelig være stabil.

Hvis der er mulighed for trådløs opkobling også ville det være fint, men netværket er primært trådet.

Mvh. Mikael
Avatar billede smartebenny Nybegynder
03. februar 2010 - 19:55 #1
Prisleje ?
Hastighed WAN ?
Hastighed LAN ?
Avatar billede ttn- Nybegynder
04. februar 2010 - 16:38 #2
Prislejet skal bare være en fornuftig pris. Jeg gider ikke noget billigt gøgl, men det er selvfølgelig heller ikke for en kæmpe virksomhed, jeg har brug for en router til.

Hvad angår hastighed WAN/LAN, så ved jeg ikke lige, hvor jeg tjekker det henne. Men er bare et ganske almindeligt netværk med internethastighed på 24 mbit.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. februar 2010 - 17:13 #3
Ta en DIR-685.
Hurtig, cool, fotoramme, NAS/FTP og har Wireless N.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=638234&q=dir-685&sp=all
Avatar billede ttn- Nybegynder
04. februar 2010 - 20:04 #4
Hey.

Den ser cool ud :o) Men hvis der er noget, der er tilsvarende til prisen eller lign. uden fotoramme er det lige så godt, fordi den skal stå nede i en kælder :o)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. februar 2010 - 22:03 #5
Check Smallnetbuilder.

Her er listen over de hurtigste WAN/LAN
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Og her er de trådløse.
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_wireless/Itemid,200
Avatar billede ttn- Nybegynder
09. februar 2010 - 01:44 #6
Hvordan er "firewall" beskyttelsen egentlig på sådanne router?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
09. februar 2010 - 09:36 #7
Der er firewall i en router.
Så det behøver du ikke på PC'erne. Men du skal have antivirus progam på dine PC'ere.
Kører selv med ESET Nod32.
Avatar billede ttn- Nybegynder
11. februar 2010 - 21:55 #8
OK, det var også blot det, jeg lige ville sikre mig.
Avatar billede ttn- Nybegynder
14. februar 2010 - 23:28 #9
Læg et svar :o)
Avatar billede ttn- Nybegynder
02. januar 2012 - 15:13 #10
lukker selv