Avatar billede taamas Nybegynder
04. februar 2010 - 16:41 Der er 2 kommentarer

Batteri levetid

Hejsa!
Jeg købte min Macbook Pro i November. I starten fortalte den mig at den kunne holde strømi ca. 7 timer.
Lige nu har jeg 71% strøm tilbage, og mac'en fortæller mig at den holder strøm i 4:22..

Er det normalt??

Når jeg lader mac'en op til 100% viser den at den kun kan holde 5:20 ca. Er det normalt???

Jeg plejer normalt kun at lade den op når den går ud, og er helt død for strøm!

Vh
Taamas
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
05. februar 2010 - 21:57 #1
Jeg har hørt fra min far at et batteri kan ikke holde evigt, så det ville sige at det er normalt.
Men du kan gøre sådan der ikke sker så meget vis du tager stikket ud og når den så når ned til de laveste procent, så lader du den op fordi så holder batteriet bedre.

Ved ikke om du kan forstå det... Det er jo også kun noget jeg har hørt fra min far.
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
25. marts 2010 - 14:35 #2
Såvidt jeg ved er batteriet og styringen som sidder i din macbook pro fra november af den nye model, da sidste opdatering kom juni sidste år. I dette batteri skulle ladeeffekten af batteriet først nå en max ladeeffekt på 80% efter 1000 fulde opladninger, hvilket svarer til cirka 5 års nromalt brug (http://www.apple.com/dk/macbookpro/battery). Du skulle kunne tjekke dit batteries ladeevne (ihvertfald i de ældre macbook pro'er) med programmet coconutbattery (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27425). Hvis din macbook er en 15 eller 17" skal du være opmærksom på at der sidder to grafikkort, som du mig bekendt skulle kunne skifte imellem derfor - har du aktiveret det dedikerede grafikkort vil dit estimerede strømforbrug blive reduceret til maksimalt 6 timer og passer udemærket med dine 5 timer og 20 minutter, da de 6 timer er et optimalt opstillet scenarie. Du kan se her (http://support.apple.com/kb/HT3207?viewlocale=da_DK) hvordan du skifter mellem de to grafikkort såfremt du har en macbook pro 15 eller 17".