Avatar billede crjensen Juniormester
15. februar 2010 - 15:58 Der er 8 kommentarer

Internet ikke tilgængeligt på flere computere

Jeg sidder her i vinterferien med tre bærbare, som jeg arbejder på.
De to af dem kan sagtens komme på det trådløse net herhjemme, men det vil den tredje ikke. Den siger, at der kun er 'begrænset forbindelse'.
Jeg har naturligvis forsøgt reparation af forbindelsen, osv.
Denne tredje bærbare bruger jeg andre steder også, hvor den sagtens hopper på den tilstedeværende internetforbindelse.

Hvordan kan det være?
15. februar 2010 - 16:56 #1
Det lyder bekendt *S*

Du har sansynligvis ikke en ROUTER imellem; men er 'direkte' ud til internettet. Din såkaldte ISP / Internetudbyder (TDC, Telenord, ...) giver kun TO såkaldte IP adresser ud pr. 'bruger' ... den tredie vil opleve præcist det du beskriver...

Hvilken trådløs box bruger du ?
Avatar billede crjensen Juniormester
15. februar 2010 - 17:16 #2
Jeg har TDC HomeTrio i huset, dvs. internet, telefon og TV i samme boks. Jeg synes ellers jeg har prøvet at have flere (også tre) bærbare tændt, som hoppede på det trådløse uden problemer...

Mens jeg skriver her, har jeg for sjov lige tændt i alt tre bærbare. Den tredje er mine børns. De går alle tre fint på samme trådløse forbindelse.
Men den nævnte, problematiske bærbare vil stadig ikke. Kan jeg gå ind og rette/ændre noget i opsætningen? Jeg har som sagt prøvet at reparere forbindelse, i netværksopsætningen på pc'en.
15. februar 2010 - 17:33 #3
OK - det fremgik ikke at netop DEN bærbar ikke vil på DIT trådløse netværk...

Har du nogen kode på ?
Avatar billede crjensen Juniormester
15. februar 2010 - 17:38 #4
Ja, netværket er beskyttet/kodet. Jeg har prøvet på den problematiske bærbare at slette referencen til mit hjemmenetværk. Dernæst genstartede jeg den bærbare, som fortalte, at den registrerede et netværk. Jeg bad den hoppe på det og indtastede den korrekte kode. Men samme udfald: Kun 'begrænset forbindelse'.
15. februar 2010 - 17:51 #5
Generelt: Hvilket OS / Styresystem ?

(Er ikke mere 'på' idag...)
Avatar billede crjensen Juniormester
15. februar 2010 - 18:09 #6
På den problematiske: Windows Vista
På to andre i huset: Windows 7
På børnenes: Windows XP
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. februar 2010 - 19:58 #7
Hej..

Prøv at "Disable"

.:Internet Protocol Version 6 (TCP/IP):.

i netværksprotokolen
på Windows Vista maskinen..
Avatar billede crjensen Juniormester
15. februar 2010 - 20:20 #8
Tak for forslaget. Det gav desværre ikke nogen ændring i problemet.