Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 16:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Alternativ DNS

Hvilken DNS er den bedste?
Har TDC ...
Avatar billede Polberg Nybegynder
23. februar 2010 - 16:56 #1
Det er et spørgsmål om religion.

Jeg har i en periode brugt openDNS, men om den ene er bedre end den anden kan jeg ikke sige dig.

openDNS har følgende IP'er:
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 17:26 #2
Du kan jo prøve med namebench
Den tester en lang række servere, og fortæller dig, hvilken der er den hurtigste.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 18:50 #3
Jeg bruger pt. 208.67.222.222 og 208.67.220.220 men har lange svartider ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 19:06 #4
http://peecee.dk/upload/view/227607

Her er resultatet af Namebench ..
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 19:24 #5
Fuldstændig samme resultater som jeg fik, før jeg i min tid skiftede til UltraDNS.
UltraDNS har fungeret upåklageligt for mig, så hvis jeg var dig, ville jeg bare følge namebench' anbefalinger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 20:02 #6
kimsey0 smid et svar :)
Polberg får også lidt for at deltage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 20:08 #7
ØV! Jeg kan ikke mærke den stor forskel...

Der står stadig "venter på 91.102.89.24" - blot et eksempel.
Det er ved alle sider den er lang tid om at lave IP om til http adressen ...
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 21:06 #8
"Venter på 91.102.89.24", så har den jo allerede fundet ip-adressen, og DNS-serveren har så gjort sit job.
Er du sikker på at det ikke er et andet problem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 21:18 #9
Jeg er ikke sikker, og DNS er vist heller ikke mit problem...
Outlook er også lang tid om at connecte ...

Har testet min hastighed, og på trods af at jeg kører trådløst, så kører det fuld speed - til info er det en 10/2 forb. gennem TDC.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 21:20 #10
Har ikke nogen programmer kørende (jeg ved af) der bruger al forbindelsen, og de andre pc´ere i huset (3 stk.) er alle slukket, så det er heller ikke der synderen ligger.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 23:26 #11
Nu er jeg ikke den store netværksfejlfinder, men jeg ville prøve at packet capture'e forbindelsen med f.eks. Wireshark for at se, hvor der går galt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. februar 2010 - 14:23 #12
kimsey0> http://www.eksperten.dk/spm/902721 - samme maskine, men spørgsmålene ligner nu hinanden så meget at jeg fortætter i det andet hvor du gerne må deltage - men smid lige et svar her så vi kan få lukket.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 16:34 #13
Jeg kommer gerne med over, hvis jeg altså kan hjælpe der.