Avatar billede rabell Nybegynder
24. februar 2010 - 13:14 Der er 10 kommentarer

Mailinglist software til email-marketing

Hej alle,

Er der nogen, der har overblik over, hvor jeg kan købe et godt software til min mailingliste, så jeg kan få nogen gode skabeloner og sende nemt ud til mange på een gang?

Og vigtigst. Det skal være et program, der ikke sender alle eens hotmail- og gmail-adresser lige ned i spamfiltret.

Jeg så et, der kostede ca 500 dollars på google. Så det behøver ikke være freeware. Det må godt ligge i det prisleje.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 13:27 #1
De fleste udbydere af emailtjenester ligger som online progarmmer og noget man betaler et månedligt leje af.
Grunden til dette er at modtagere som hotmail, gmail osv. løbende ændre på deres kriterier og krav for at modtage mails og ikke kategorisere dem som spam osv.

Dette gør at programmet man bruger løbende skal ændres og holdes bæk fra at blive blacklistet eller lign.

Så dem jeg kender til er onlie programmer.
Hvis et sådan kan bruges kan jeg godt give dig lidt links her:

mailinglist.dk
zoomio.dk
Avatar billede bmpi Nybegynder
24. februar 2010 - 13:30 #2
Jeg bruger selv aweber.com, som også er en online service, og som du kan integrere på dit website. Det er ikke særligt dyrt, og så er det meget pålideligt, og har masser af statistik på nyhedsbrevene
Avatar billede bitmatic Nybegynder
24. februar 2010 - 13:48 #3
Avatar billede rabell Nybegynder
25. februar 2010 - 16:27 #4
ok, tak. De danske udbydere er godt nok rigide. Lige nu ser det ud til at blive en u'lænding, som Ricardo sagde det i sin tid! :-)

Hvis der er flere alternativer, er jeg åben for input.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
28. februar 2010 - 18:43 #5
Mail chimp (www.mailchimp.com) er helt klart det allerfedeste rent feature mæssigt. Hvis man kan leve med at administrations interfacet er på engelsk, så får du med mailchimp helt klart det bedste mailing liste program for pengene med mailchimp (og der findes også en free udgave til det mindre behov).

Særligt spam-prevention, template integration, salgssporings, statistikker m.v. er helt genialt i mailchimp, hvor jeg endnu efter 6 års professionelle arbejde med mailing-list software, har fundet et bedre software til dette.

Prøv det :)
Avatar billede cthrane Praktikant
19. marts 2010 - 12:21 #6
Mailchimp
Er det muligt at udsende kundespecifikke mails på mailchimp
altså hvor hver enkelt kunde får et helt unikt brev som kun er til ham
Avatar billede donnyhus Praktikant
27. september 2011 - 10:57 #7
Hej drenge

Mailchimp kan det:

1. Sende et nyhedsbrev hvor der automatisk hentes indhold fra eks. tre forskellige steder på ens hjemmeside?
2. Integrere op imod ens CRM system?
3. Benytte eks. postnumre i profilerne som parameter når der sendes nyhedsbrev, så eks. dem med postnummer 7100 kun modtager indhold der er relevant for postnummer 7100 (indholdet tagget via cms-systemet).

Vh Allan Nyhus
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
27. september 2011 - 15:14 #8
Hej Allan

I dit tilfælde ville jeg nok lave det således at der opsættes en ekstern kodefil, hvori der programmeres via API access til mailchimp. Derved kan man i denne kodefil opsætte sin emails content som man vil og hente fra diverse steder+fletning.
Herefter kan man så sørge for at den kommer ud via mailchimp ved at lave en "send" API request fra kodefilen.

Det kræver dog lidt tricky opsætning af kampagner og mailchimp generelt, samt evner udi programmering. Så du skal alliere dig med en med disse evner såfremt du ikke selv besidder disse. Men på denne måde jeg nævner her, er det et ja til alle 3 punkter, det er blot ikke lige-ud-af-boxen i mailchimp...

Du er iøvrigt velkommen til at tage kontakt til os http://www.intramedia.dk/kontakt.aspx, hvis du skulle have brug for vores professionelle assistance :)
Avatar billede Reynholm Nybegynder
27. september 2011 - 17:40 #9
CampaignMonitor (http://www.campaignmonitor.com/) og Mailchimp (som nævnt) er fantastiske online løsninger
Avatar billede donnyhus Praktikant
28. september 2011 - 14:16 #10
Hej Lars. Har prøvet både at ringe og maile til Intramedia....intet svar.