Avatar billede nyhavn18 Mester
21. marts 2010 - 09:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ændre standard email - (altså væk fra Outlook)

Hej med jer

en lille forespørgsel.

Når jeg trykker på et "mailto-link" på nettet, åbner Outlook sig, jeg bruger dog ikke min Outlook og villle synes at det var federe hvis det var min egen mail der åbnede sig.

Jeg har søgt lidt rundt og har selv en fornemmelse af at jeg må ændre browser, hvis jeg vil have denne funktion (bruger IE 8).
Kan det være rigtigt?

På forhånd tak for hjælpen!

Morten
21. marts 2010 - 10:11 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede giweo Juniormester
21. marts 2010 - 10:13 #2
Start=>Kontrolpanel=>Internetindstillinger=>Programmer
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 10:40 #3
Eller endnu nemmere. Hvis du ikke bruger Outlook, så uninstall det fra kontrolpanelet (find din office pakke og tryk redigere og følg guiden)

Hvis du kører med XP, Vista  eller 7. Så kan du også gå i kontrolpanelet og finde default programs (mener det hedder program standarder eller noget i den retning på dansk). Derinde kan du også ændre hvilke programmer der skal gøre hvad.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2010 - 10:47 #4
brug kommentar

http://www.eksperten.dk/faq

det eneste i har ud af at bruge svar funktionen er at andre måske ikke går derind for der lage et svar til lukning
det er vel ikke det i vil opnå

er der nogen der modtager mail fra eksperten - det kan godt blive en lang weekend og på mandag vælter de ind måske
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 11:07 #5
Jeg får ikke mails nej, og nu smed jeg et svar fordi jeg er ret sikker på det jeg har skrevet løser problemet :)
21. marts 2010 - 16:37 #6
(Jeg får forventede E-mails fra E. i skrivende stund...)
Avatar billede nyhavn18 Mester
21. marts 2010 - 21:16 #7
Hej Allesammen

Tak for input.

Prøver lige med et langt detaljeret svar til alle.

1.Jeg bruger XP
2.Start=>Kontrolpanel=>Internetindstillinger=>Programmer - giver mig ikke mulighed for at vælge frit, der er to muligheder Outlook og Outlook express (OE).
3.I program standarder kan jeg vælge forskellige ting men indtil nu er det ikke lykkedes mig at deaktivere OE.Selvom jeg fjerner alle flueben fra OE dukker den op alligevel.
4.Jeg kunne ikke finde OE i "Tilføj/Fjern programmer", en søgning viste mig mappen som jeg slettede manuelt (tømte for indhold, mappen ville ikke slettes).
5.Efter at have fjernet OE (troede jeg) trykkede jeg på et mailto-link, og bingo op kom OE, hvad værre var da jeg efterfølgende kiggede i OE mappen der ikke ville slettes lå alle de samme filer der igen.........!

Jeg må gøre noget forkert, for det lyder på jer som om det er nemt som at klø sig i ......

Indtil videre tak for hjælpen.

Morten
Avatar billede nyhavn18 Mester
21. marts 2010 - 21:18 #8
Hej igen

Rettelse til nummer 2.
De to valgmuligheder er Outlook Express og Windows Live hotmail

Morten
Avatar billede nfssister Forsker
22. marts 2010 - 08:17 #9
Har været fuldstændig samme rumle igennem hos en kunde. er det Office 2003 du kører ?

Jeg både fjernede OE, installerede 2003 om osv. intet hjalp. Endte med at jeg installerede Office 2007 på maskinen, og så kunne den bruge office igen. Aner ikke hvor fejlen ligger.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2010 - 09:45 #10
Hvilket post-pogram ønsker du at bruge som standard?
Avatar billede nyhavn18 Mester
22. marts 2010 - 19:39 #11
Hej Igen

Nu bliver det først speget. det er en PC jeg har overtaget fra en tidligere ejer som har "renset" den, og der ligger faktisk slet ikke Office på den....!??!?!?

Og til Vejmand - jeg villle gerne have at mailto-links aktiverede min Gmail - konto...!

Morten
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2010 - 19:44 #12
Du kan gøre det, hvis du bruger Firefox som browser, jeg ved ikke om det kan lade sig gøre i Internet Explorer.

http://www.pcworld.dk/art/11132
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2010 - 19:50 #13
Avatar billede nfssister Forsker
22. marts 2010 - 20:12 #14
Hent Gmail Notifier :)
Avatar billede nyhavn18 Mester
23. marts 2010 - 06:41 #15
Hej Alle

TAk for jeres hjælp.

Jeg har hentet Firefox og vil senere idag prøve Gmail - notifier.

Vejmand har fået point og nfssister hvis du smider et svar så er der også en beskeden omgang til dig.

Igen tak for hjælpen

Morten
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 06:47 #16
Velbekomme, du kan ikke give point igen, når du har givet, så den klarer jeg.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2010 - 06:52 #17
nfssister >> Se her: http://www.eksperten.dk/spm/905248
Avatar billede nyhavn18 Mester
24. marts 2010 - 06:52 #18
Jamen så må jeg bare sige tak for hjælpen, det var en fornøjelse at være med.

morten