Avatar billede mchlbk Praktikant
22. marts 2010 - 01:15 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Bekæmpelse af uafsluttede spørgsmål

To konstruktive forslag til Eksperten.dk:

1) Når en bruger logger på skal han præsenteres for en status over hvor mange åbne spørgsmål han har, samt en opfordring til at følge op på dem.

2) Øverst i hvert spørgsmål skal der stå både hvor mange points spørgeren har og hvor mange han har ude, eksempelvis:

7.965 point (4.430 ude)

Så bliver det lettere at vurdere, hvem der skal hjælpes og hvem der skal have en opfordring til at rydde op.
Avatar billede martin_moth Mester
22. marts 2010 - 02:00 #1
Fin ide

Jeg må indrømme, at når jeg til tider har en håndfuld åbne spørgsmål er det fordi folk kun giver kommentarer, og dernæst - når jeg har fået hvad jeg skal bruge - skal til at bede folk om at lægge et svar, og vente på at det sker...

Hvorfor ændres politikken ikke til, at man pr automatik giver et SVAR - så tror jeg personligt, at flere spørgsmål vil blive lukket. Kan ikke se poienten med kun at give en kommentar (med mindre der naturligvis blot ER en kommentar) - spørgeren kan jo bare afvise hvis det ikke er brugbart, i stedet for at skulle spilde egen og spørgerens tid med at få delt points ud bagefter...

Blot mine 5 cents - og skal nok få ryddet op :-)
Avatar billede mikaelch Novice
22. marts 2010 - 04:10 #2
det samme her måtte selv give mig point i de fleste tråde jeg har stillet sprgsmål og jeg når beder folk om at give svar kommer der intet hvorfor er der ikke bare kun en mulighed langt lettere
22. marts 2010 - 06:35 #3
Traaden gaar nu i to retninger:

(a) martin_moth og mikaelch kommer med forslag til at aendre systemet saa det bliver nemmere at lukke spoergsmaal.  Det er jeg helt med paa og har selv kommet med forslag til saa som http://www.eksperten.dk/spm/894141

(b) mchlbk  kommer med to forslag indenfor det nuvaerende system.
Det foerste forslag retter sig mod brugere med mange aabne spoergsmaal.  Jo, men brugerne bliver allerede nu presenteret for en status over udestaaende points naar de logger paa, saa dem der er ligeglade med det vil naeppe blive paavirket af yderligere statistik.
Det andet forslag synes at rette sig mod brugere der overvejer at komme med indlaeg til et spoergsmaal og som saa kan advares hvis spoergsmaalsstilleren har mange udestaaende points/aabne spoergsmaal.  Det forslag kunne jeg godt stoette.  Men der er et alternativ jeg selv systematisk bruger:  Naar jeg aabner et spoergsmaal med tanke om at give indlaeg aabner jeg foerst profilen for spoergsmaalsstilleren og hvis spoergsmaalsstilleren har for mange udestaaende points (min graense er 1000 udestaaende points) saa dropper jeg spoergsmaalet.  Hvis andre medlemmer ville goere det samme saa ville spoergsmaalsstillerne selv finde ud af at det er i deres interesse at rydde op i deres gamle spoergsmaal.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 07:44 #4
vi mangler en skrivende administrator - så er det slut med lørdag morgen og sidde uden email herinde fra - når jeg sender denne her fik jeg sidste gang mail fredag aften tror jeg.

det er sikkert ekspertens mail system der svigter hvis folk ikke regerer på opfordringer til at lægge et svar. det har jeg i hvert fald været ude for et hav af gange
mange af spørgerne sætter sig overhovedet ikke ind i hvordan man lukker spørgsmål og tror fejlagtigt at den første der svarer ja det er den man belønner og så videre - det at man kan dele kan de fleste ikke finde ud af selv om det er ganske let.

links vises ikke korrekt herinde og der skal laves ting for at de skal kunne se dem men det er altså ikke bruger venligt

der er som folk der beder dig om at lægge et svar og så tror de at det er sluttet. det kan som godt være drevne typer eller hvad nu grunden kan være.

KUNNE DER IKKE STÅ i linien svar en tilføjelse

svar er tiltæmkt lukning af spørgsmål

mange tror fejlagtigt at for at være sikker på at få point lægger de et svar men desværre sker det at mange tror spørgsmålet er færdigt og hvorfor skal man så gå ind i det. det er vel  ikke det de vil opnå.
selv de der står øverst på hit listen herinde gør det - hvis ikke det snart bliver lavet begynder jeg også at gøre det. så er man også over det med manglende emails. så har jeg jo raget til mig eller hvad begrundelsen nu kan være for det.
der var engang en side der hed
www.it-svar.dk hvor de "glemte"at holde øje med div skribenter på siden og det medførte ren anarki og til sidst var der slet ikke nogen der skrev derinde fordi de blev svinet til af en psykotisk skribent. der blev ikke skredet ind og jeg syntes at kunne kende det der ligesom foregår eller ikke sker herinde.

Vi er ved at opgradere systemet, og glæder os til at se dig igen, når det nye system kører.

Tak for din tålmodighed.

det er i hvert fsld 5 måneder siden de begyndte eller havd de gjorde
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2010 - 07:53 #5
glemte lige at det er ganske få spørgere der skriver styresystem og hvad der nu kan mangle - man skal næste hive oplysningerne ud af dem. det burde stå når de laver spørgsmålet

der kunne også godt være en metode herinde til at den kan lægge screenshot herind - hvis den side man oploader til lukker eller andet er linken jo ikke meget værd mere.

i vista og win 7 ligger der jo et program til at lave screenshot med
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. marts 2010 - 08:42 #6
Jeg kan godt lide forslag 2 og det er noget som vi arbejder med.

Mht. screenshots så har vi valgt det fra pga. de muligheder med copyright som det kan medføre. Ifølge gældende lov er vi ansvarlige for at moderere og fjerne hvad folk lægger op - og det er totalt umuligt at skulle sidde og se det igennem og vurdere om det er imod en eller andens copyright. Derfor er det desværre bare link.
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2010 - 09:37 #7
Jeg synes også, at der mangler en søge-funktion for brugeren, så man nemt og hurtigt kan få et overblik over, hvilke af egne spørgsmål, der er uafsluttede.
Det vil måske også hjælpe til, at det er nemmere at få ryddet op.
22. marts 2010 - 16:11 #8
lars_pcworld (Coadm) det var rart at hoere fra dig.  Feed back fra admin/coadmin er sjaeldent her paa Eksperten og det er en skam.  Hvis i gennemfoerer forslag 2 saa behoever jeg ikke laengere at aabne profilen spoergsmaalsstillerne for at finde ud af hvor mange points der er udestaaende, saa det glaeder jeg mig til.

Nemlig, jeg er ikke enig i at der mangler den soege funktion du siger.  Hvis jeg aabner "Min profil" -> "Oprettede spoergsmaal" faar jeg med det samme fuld overblik over hvilke spoergsmaal der er uafsluttede.  Maaske mangler der, for eksempel under FAQ, oplysning om hvad der staar hvor.
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2010 - 16:24 #9
#8 Jeg er helt med på, at jeg via de farvede prikker, kan se hvilke, der er uafsluttede. Men jeg har fx. 14 sider, og jeg synes, det er ret bøvlet, at skal klikke alle disse sider igennem. Nogle af jer, har sikkert mange flere sider.

Derfor efterlyser jeg en søgefunktion, hvor jeg fx. kan søge på mine oprettede, men ikke afsluttede spørgsmål.

Se det blot som et forslag til, hvordan man som bruger nemmere og hurtigere kan få et overblik over egne uafsluttede spørgsmål.

Eller har jeg overset en søge-funktion.
22. marts 2010 - 17:39 #10
... i tidligere version af E. kunne man nemlig klikke af at KUN se efter "stadig åbne" spørgsmål hos sig selv eller en given bruger. I nuværende version ser man det HELE...

"(Dem som ikke er grønne") sætningen *S*

---

Men jeg ka' se at der nu ER 'forbedret' lidt ->

Skriv et indlæg
Kommentar (til forslag)
Svar (til løsninger og pointgivning)

La' os se om det bliver lidt medre forstået...

---
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 07:20 #11
men jeg modtager stadig ikke mails fra eksperten
der må være noget galt med email systemet

får i andre mails herinde fra
23. marts 2010 - 09:07 #12
Jeps!! Alt kommer som forventet...
Er det en TDC mail du har ?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 10:52 #13
jeg har en supporter herinde på sagen

nej det er eksperten der laver ravage i skidtet
prøvede at lave en ny email og på den modtog jeg herinde fra så det er kontoen der er noget i vejen med
men det resulterede også at da jeg loggede ud af eksperten og ville logge på igen var jeg udelukket - den havde simpelthen lavet ged i hele min konto men det er blevet løst af supporteren

men mails får jeg ikke på denne konto men den finder han vel.
men det betyder at jeg ikke kan følge med i de ting jeg er tilmeldt

jeg har haft en gammel konto jeg har bedt om at få slettet men det er den ikke blevet og den laver ged stadig i systemet.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 15:24 #14
det er muligvis fordi min mail er en gammel hotmail konto som eksperten ikke ak samarbejde med

jeg ville så prøve at oprette en gmail konto men jeg beklager - det er ikke normale der har lavet den fidus
man kan ikke se hvad de bogtsvaer man skal skrive ind og man kan ikke høre tallene de siger.
er der virkelig nogen der mener seriøst at man kan oprette en gmail konto

efter 1-1/2 time at have prøvet kunne min højre fod godt sparke den drønnert der har lavet det geniale login show langt op af stolen.
hans far må have børn udenfor ægteskabet - der må da være en i den familie der er normal.

er der nogen der kender et lettere email show end gmail man kan bruge

jeg er nød til det fordi jeg ikke modtager mail overhovedet
23. marts 2010 - 20:51 #15
(Jeg har oprettet en GMail konto kun til dette. Den videresender så automatisk til min 'normale' TDC konto. Så går det godt 'altid' ...)
23. marts 2010 - 21:31 #16
Det oprindelige indlaeg var to forslag fra mchblk til "bekaempelse af uafsluttede spoergsmaal."  Til de forslag er der kommet et antal kommentarer, inklusiv stoette til et af forslagene fra Co-admin.  For nu at sikre at dette spoergsmaal kan afsluttes og saaledes bidrage til bekaempelse af uafsluttede spoergsmaal opretter jeg dette som svar.  Men jeg er naturligvis villig til at dele punkterne med andre der har givet indlaeg.

Et medlem benyttede saa denne traad som anledning til at bringe andre problemer op saa som problemer med at modtage email.  Det forekommer mig at den rigtige procedure ville have vaeret at oprette selvstaendige spoergsmaal for disse problemer i stedet for at "udvande" denne traad.
Avatar billede nemlig Professor
23. marts 2010 - 22:55 #17
Jamen så melder jeg mig også på banen, så jeg kan få min andel af pointene :)
Jeg håber, at Co-admin vil se på en søgefunktion, så man hurtigt kan få et overblik over uafsluttede spørgsmål.
Det kunne være noget med: "Du har xx stk. uafsluttede spørgsmål" og ved klik på et link, listes de pågældende spørgsmål.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 14:30 #18
alle burde kunne godkendes som svar undtaget en selv .

der er kun et mulighed at oprette svar

trådstarter godkender rigtigt svar

mere enkelte bliver det ikke

der er ikke 2 muligheder

man skal ikke have besvær med , at vente dem man vil godkende , skriver tilbage i tråden

fordel man kan se hvilke tråde der ikke har et godkendt , svar

fordel trådstarter må ikke selv kunne giv sig selv point denne mulighed fjernes

ulemp nuværende trådstarter giver sig selv point vis de ikke skriver tilbage og nogle ´bliver sure derved vis de opdager det dagen efter de havde f.eks. ferie 14 dage
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:39 #19
Du kan allerede idag se hvad der har et godkendt svar.

Ulempe ved forslag: spoerger kan ikke faa point tilbagem hvis der intet svar er.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:41 #20
Og grundliggende mener jeg at "besvaeret ved at faa svar og godkende" er et ikke eksisterende problem.

Hvis man mener at ens problem er vigtigt nok til at bede andre om at bruge tid paa at loese det, saa er det ogsaa vigtigt nok til at man bruger et halvt minut paa at afslutte spoergsmaalet ordentlig: forklare hvad loesningen var og faa tildelt point til de rette.
Avatar billede mchlbk Praktikant
24. marts 2010 - 23:28 #21
Tak til alle for deltagelse i debatten.

For en ordens skyld har jeg lukket tråden. Samtlige 0 udloddede points er fordelt mellem de tre afgivne svar. ;-)