Avatar billede spademand Nybegynder
25. marts 2010 - 12:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal der til for atnkronisere Outlook på 2 computere ?

Jeg arbejder som lidt IT support for et mindre firma og mit næste job er at opsætte noget synkronisering på en medarbejders computere som står på arbejdet og derhjemme. Han ser gerne at hans Outlook ser ens ud ligemeget om han er hjemme eller på arbejde. Det drejer sig kun om selve email delen og ikke kalenderen.

Skal man have en exchange server eller er et mailhotel nok til at få denne funktion ?

Jeg ved at man kan få Outlook til at gemme mails på serveren indtil man sletter dem på en af computerne. Men det bliver jo et problem hvis en mail nu er hentet på begge computere og man sletter den på den ene, så vil dne stadig forefindes på den anden. Samtidig bruger han også mappesystemet en del som nok ikke bliver synkroniseret derigennem.

Håber en af Jer eksperter lige kan understrege hvad der skal til for at løse problemet og om en exchange server måske er for meget at sætte op til 1 person.

Mvh
Lars Bloch Jensen
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. marts 2010 - 12:46 #1
IMAP er svaret.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
25. marts 2010 - 12:46 #2
Det kommer an på hvad han har af email-server og hvilke protekoller de understøtter.
Umiddelbart har de fleste webhotellers email både pop3 og imap.

Forskellen på de 2 protekoller er.
pop3, downloader og evt sletter mails fra serveren.
Imap synkroniserer med serveren.

Med Imap kan du altså sætte flere klienter op som synkroniserer med serveren, og se det samme indhold.
Du kan benytte samme opsætning på telefon med email understøttelse og dermed opnå at du ser det samme på 2 eller flere computere, telefon/smartphone og webmail.
Sletter eller retter du en besked et sted er det også rettet de andre steder.

Hvis i har en Exchange server, kan du benytte MAPI7Activesync og opnå nogle andre fordele, bla, synkronisering af kontaktpersoner og kalender. Desuden henter Acvtive Sync kun ændrede data hvor Imap synkroniserer alt (evt inden for dags range) hvergang og derfor koster lidt mere trafik.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. marts 2010 - 21:56 #3
Jeg ville helt klart vælge at synkronisere med Dropbox. Inspiration: http://lifehacker.com/5154698/sync-files-and-folders-outside-your-my-dropbox-folder

Så bliver det ikke lettere.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. marts 2010 - 14:37 #4
Respons?
Avatar billede spademand Nybegynder
26. marts 2010 - 17:04 #5
Jeg ved ikke lige hvordan filsystemet i Outlook ligger så det kan fungere med dropbox så jeg tror jeg vil vælge Imap. Det virker med min test gmail konto så nu skal jeg se om hans email host har understøttelse for dette. Jeg kan dog først teste det efter påske så kan det være der kommer flere spørgsmål :)

Jeg siger tusind tak for Jeres hjælp drenge Og jeg tror pointene går til Hans-Henrik for hans uddybende svar.

Lars Bloch JEnse
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
30. marts 2010 - 09:26 #6
Så får du lige et svar