Avatar billede SunShine87 Nybegynder
25. marts 2010 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iPhone juridisk spørgmål via købe i udlandet hjælp. Tilladt i Danmark?

Jeg havde svært ved at finde ud af hvor jeg skulle spørge om dette.

Men mit spørgsmål er juridisk.

Hvis jeg som privat person (kun til mig selv) vælger og købe en
Apple iPhone 3Gs 32GB, til mig selv, på hjemmesiden http://www.alibaba.com/ og får den tilsend fra Kina til Danmark, er det ulovligt? Jeg ved Apple låser din iPhone hvis du opdatere den i Danmark.

Hvis jeg betaler skat osv. alt det der følger med når du køber noget, er det så tilladt og købe en Apple iPhone 3Gs 32GB? Det er jo ekstremt mange penge du spare på det.
Avatar billede preppydude Nybegynder
25. marts 2010 - 19:43 #1
Først vil jeg lige sige at jeg ikke aner om det er lovligt. Men jeg kender en masse som har fået dem fra USA.

Nu siger du Kina, og så vidt jeg ved så har de faktisk ikke iPhone's i Kina endnu (på kontrakt, du kan vidst købe en iPhone uden binding for ca $900), så er du overhovedet sikker på det er en rigtig iPhone, og ikke bare en efterligning som der jo er mange af i Kina? Der er utroligt mange falske iPhones i Kina som udenpå ligner en rigtig iPhone fuldstændigt, men den er ekstremt dårlig når det kommer til stykket.
Avatar billede SunShine87 Nybegynder
25. marts 2010 - 20:10 #2
Okay tak for svaret. Jeg har sikret mig at det er en ægte iPhone. Men du har ret. Jeg er opmærksom på det hele. Har også kikket på nogle i USA.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
27. marts 2010 - 09:13 #3
Det er ikke ulovligt så længe du betaler told og moms af telefonen.
Avatar billede SunShine87 Nybegynder
27. marts 2010 - 13:32 #4
Tak for det. Smid bare et svar. :=)
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
27. marts 2010 - 13:49 #5
svar.