Avatar billede The_Buzz Novice
18. april 2010 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HTC Legend + Applications + Firmware spørgsmål

Hej

Ja det blir lige et multi spørgsmål...

Jeg har lige idag bestilt en HTC Legend og vil gerne have nogle "undgå at lave de samme fejl som jeg gjorde" hjælp.

F.eks...

1: Bør jeg rulle en ny firmware på den med det samme - og hvis i siger ja - hvor finder jeg den?
2: Hvilke Applications SKAL jeg bare have fat i syns i?

Andre input? F.eks. har jeg købt en skod telefon?

På forhånd taksi!
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2010 - 09:28 #1
1: Tænker du på en officiel eller en uofficiel firmware?
Jeg har en HTC Desire, og så vidt jeg ved, kører de nogenlunde samme firmware - min er der ikke kommet officielle opdateringer til, og de uofficielle har jeg ikke set nogen grund til at installere.

2: Jeg har forsøgt mig lidt frem, og pt har jeg følgende installeret, som jeg finder praktiske, sjove, brugbare eller decideret uundværlige:
3G Watchdog, Air Control, AndChat, ASTRO, ConnectBot, Dolphin Browser, Endomondo, Evernote, Google Goggles, Google Sky Map, Grooveshark, iTog Lite, Jabbim, Kontanter, Layar, mAnalytics, MixZing, MortPlayer Music, mVideoPlayer, ONTV, Opera Mini 5 Beta, PicSay, RemoteDroid, Ringdroid, Shazam, SMS Backup, Task Manager, Vejrudsigten fra DMI, Wiki for Android og XkcdViewer.

Puh, det blev sgu egentlig en sjat apps - og den er kun en uge gammel. :)
Avatar billede The_Buzz Novice
19. april 2010 - 09:44 #2
Damn det er mange apps...

Jeg tænkte i første omgang på any firmware... For jeg har erfaringer med at den forinstallerede firmware ofte er så failproof at den ikke er vildt brugbar (Ihvertfald i andre telefoner end HTC).

Men det er dejligt at høre at du er tilfreds med den der er installeret på din HTC.

NB: Jeg valgte Legend over Desire - mest af alt fordi min mobilos skal gerne være en mobilos og ikke en slæbbar. Det er bare religion - der er rigelig af skærmplads imo i en Legend, mens andre vil argumentere mod det.

Årsagen for at jeg pludselig skifter (Fra pt Nokia N95 8Gb) er at jeg egentlig har bemærket at mit brugsmønster er skiftet fra at være en sms mobil telefon - til at være en fon hvor man checker mail, surfer, facebooker og mms'er. I princippet er den daglige brug ændret fra et plain sms telefon til en lidt større multi fon.

Jeg aner ikke hvad dine apps gør men jeg skal checke dem ud når jeg får den leveret.

NB er det ikke ofte sådan at når man installere apps så efterlader det traces og gammelt skrammel når man afinstallerer skidtet igen, eller er det kun windows? :)
Avatar billede dmcn Praktikant
19. april 2010 - 09:54 #3
Jeg kommer selv fra en Nokia N85, og når man nu får adgang til Market, så bliver man jo lidt nysgerrig efter hvad man kan finde. :)
Jeg har afinstalleret ca. 1/3 af de apps jeg har installeret, oftest fordi de ikke gør hvad jeg forventede.

Jeg valgte selv Desire over Legend grundet CPU og skærmstørrelse - min telefon må gerne være stor, så længe den er brugbar, og jeg synes Desire holder sig indenfor de kriterie. Det er dog ikke et 100% ensidigt valg - jeg overvejede også Legend. :)

Mht. firmware, så har jeg ikke følt mig begrænset overhovedet.

Jeg har ikke bemærket, at mine apps har fået min telefon til at køre langsommere - jeg tror primært den slags problemer er begrænset til Windows. :) Min Linux-maskine kører heller ikke langsommere af at få afinstalleret software. :)
Avatar billede The_Buzz Novice
28. april 2010 - 20:08 #4
dmcn kan du eventuelt smide et svar?
Avatar billede dmcn Praktikant
28. april 2010 - 21:00 #5
Det får du her. :)