Avatar billede Gojofisk Nybegynder
20. april 2010 - 23:04 Der er 2 kommentarer

Dual Screen og Split Screen...

Hejsa

Jeg ligger inde med et 8800gtx med 2 DVI output på kortet.

Til dem har jeg som primær, en HP w2228h skærm, og sekundær sidder min projektor Panasonic AX-100 til.

Skærmen kører med en opløsning på 1680 x 1050
Projektoren kører med 1920 x 1080 via et DVI -> HDMI

Det fungere fint som 2 forskellige skærme.

Nu har jeg så fået mig endnu en HP w2228h skærm som jeg gerne vil have stående ved siden af den første.

Jeg kan jo i princippen blot sætte den i sekundær port på grafikkortet, men så mangler jeg at få sat min projektor til.

Jeg har så tænkt på om det er muligt at splitte port 2 således at jeg får samme billede på min skærm nr 2 og projektor ??

Jeg har set splitters, så ved det muligt. Det store spg er bare: Kan det lade sig gøre at vise 2 forskellige opløsninger på dem ?? eller vil jeg skulle sætte opløsningen på projektoren ned til 1680 x 1050 som skærmen kan køre ??

En mulighed er vel at invistere i et gfx kort som både har 2 DVI porte og 1 HDMI port. På den måde vil jeg vel kunne have extended screens på mine skærme med "samme" opløsning, og en helt anden opløsning på min projektor ???

Jeg håber der er nogen derude som kan hjælpe mig... jeg vil umiddelbart ikke købe noget endnu da jeg nok bare smider en masse penge ud på ingenting.

PS. Jeg er IKKE interesseret i at lade projektoren køre med et andet mediecenter. Den løsning jeg søger SKAL kunne sidde i én computer.
21. april 2010 - 06:38 #1
Velkommen til E. ...

Du ønsker sansynligvis at have asmme opløsning på begge "HP w2228h" ?

Denne mellembox er en mulighed ->
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/
Jeg bruger en tidligere udgave af den på netop 2 stk. 22" DVI skærme...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 20:58 #2
Eftersom du har købt nyt grafikkort, så er det vist på tide du følger lidt med her?

Lukker f.eks....