Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2010 - 08:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

UserControl property fra codebehind

Hej.

Hvis jeg initierer en usercontrol fra markup koden på en aspx side kan jeg sætte forskellige properties direkte i tagget f.eks:

<uc:InfoBox ID="InfoBoxActive" Content="activeprojects" runat="server" />

Her er content defineret i usercontrol codebehind således:

private string _Content;
    public string Content
    {
        get { return _Content; }
        set { _Content = value; }
    }

Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan sætte værdien af Content når jeg initierer min usercontrol fra backenden, eks. således:

UserControl userCTRL = (UserControl)this.LoadControl("/usercontrols/InfoBox.ascx");
if (userCTRL != null)
    mainContentPh1.Controls.Add(userCTRL);

Jeg kan IKKE sætte den ved at skrive userCTRL.Content = ... hvilket undrer mig en del. Er der nogen der har været i samme situation og ved hvordan man løser dette problem?

Hilsen NH
Avatar billede bvli Praktikant
21. april 2010 - 10:38 #1
Du skal ikke caste den til UserControl men til din egen type. Altså:
InfoBox ib = this.Loadcontrol("/...") as InfoBox;
if (ib != null) {
  ib.Content = "activeprojects";
  mainContentPh1.Controls.Add(ib);
}
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2010 - 16:26 #2
Hvordan er det muligt? Min codebehind er jo ikke klar over at usercontrollen existerer!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2010 - 17:10 #3
Jeg manglede bare en reference til kontrollen:

<%@ Reference VirtualPath="~/usercontrols/InfoBox/Infobox.ascx" %>

Så kunne jeg caste den til sin egen type og få fat i propertien. Smid en svar.
Avatar billede bvli Praktikant
21. april 2010 - 17:16 #4
Svar :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2010 - 19:58 #5
Er det ikke bare en kommentar du skriver kan ikke acceptere noget?!
Avatar billede bvli Praktikant
21. april 2010 - 21:41 #6
sorry