Avatar billede callas Nybegynder
21. april 2010 - 12:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Turbo kursus i HTML, CSS, PHP

Hej

Er der nogen der har gode erfaringer med et specielt ekspres kursus i webdesign et sted i landet?

Kort sagt Photoshop og Dreamweaver som værktøjer og herunder HTML, CSS, CMS-udvikling (fx Joomla) og PHP.

Det skal være på mellemniveau til udvidet kendskab.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2010 - 12:33 #1
turbo til det vil være 1 år intensivt, og så et års erhvervserfaring i samme.
Avatar billede callas Nybegynder
21. april 2010 - 12:47 #2
Jeg fik måske ikke forklaret mig godt nok.

Sagen er den, at jeg selv vil producere grafik og design (derfor Photoshop, Dreamweaver og CMS).

Jeg kender Photoshop på begynder-mellemniveau og Dreamweaver på begynderniveau.

Desuden kender jeg lidt til HTML og CSS og en del til CMS (Sitecore, Joomla og Umbraco - men ikke CMS-udvikling). Dog mangler jeg at kunne tage hele processen fra at kunne lave grafikken i Photoshop og koble CMS'en på - og at rette til med CSS og HTML.

Det er dette jeg søger i et kursus.

Lynda.com er meget godt til overblik, men derfra og til at få det i hænderne er der langt.

Jeg skal ikke være ekspert i PHP, men bare snuse til det.

JavaScript er også noget jeg løbende vil blive bedre til, men p.t. er det ikke det primære.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2010 - 13:03 #3
til fx joomla er der en del guides på
http://www.compassdesigns.net/joomla-tutorials/
så det er bare med at starte et sted.
Avatar billede callas Nybegynder
21. april 2010 - 13:05 #4
Tjoh...men som sagt er jeg lidt træt af tutorials og søger et kursus, hvor man sammen med en lærer laver tingene og får kritik.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2010 - 14:05 #5
se så ville det være en god idé at skrive lidt om, hvilket hovedpostnummer, du er i nærheden af.
Jeg gider ikke finde et kursus i århus, hvis du er på bornholm.
Avatar billede callas Nybegynder
21. april 2010 - 14:19 #6
Jeg bor i København, men er villig til at tage et pendle lidt, hvis det er det, der skal til.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2010 - 16:06 #7
hold øje med brugergrupper, som fx
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?p=1025817

der er også kurser, som fx
http://www.pointe.dk/joomla-kursus.html?gclid=CPvRwoL7l6ECFVArDgodM3PKQg
husk momsen oveni prisen - en mand intensiv en dag - 5000kr.
Avatar billede callas Nybegynder
02. september 2010 - 00:27 #8
Hej

Vil du have point?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 12:20 #9
nej - bare luk...
Avatar billede callas Nybegynder
02. september 2010 - 13:19 #10
Jooo
Avatar billede lundsby Nybegynder
23. oktober 2010 - 22:24 #11
I stedet for at bruge en masse tid, på at lærer alle de forskellige nødvendige teknologier, til at lave websites på den gamle måde. Så skulle du tage et kig på CloudSprout.

Med det kan du bygge professionelle cms-baserede sites uden at skrive en linje kode. Det hele foregår via en drag-n-drop editor og en direkte integration til Photoshop.
Se hvordan her: http://www.cloudsprout.dk/videoer/opretsite2.html

Du kan se nogle af de sites der er lavet med CloudSprout her:
http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html