Avatar billede germojones Novice
27. april 2010 - 23:27 Der er 3 kommentarer

Skjul windows opstart

Hej!

Kan det lade sige gøre at når jeg tænder min xp maskine, så starter den direkte op i et defineret program, uden af vise windows opstart billedet og skrivebordet.

Altså direkte til program, evt. med en custom defineret JPG indtil prg. starter.

Håber det giver mening.

// GJ
Avatar billede Vandreren Novice
28. april 2010 - 14:44 #1
Man kan gøre lidt forskelligt:

Ændre/fjerne billedet, der vises når XP indlæses.

Fjerne velkomstskærmen og logge automatisk ind på en bestemt brugerkonto.

Fjerne ikonerne på skrivebordet, og lægge det omtalte JPG-billede som baggrund.

Lægge en genvej til det ønskede program blandt opstartselementerne.

- Men det vil ikke være sådan, at en bruger vil være fuldstændig uvidende om, at XP starter op. Eller at brugeren vil tro at han/hun bare sidder og ser på et billede, uden at computeren laver noget.
Avatar billede germojones Novice
05. maj 2010 - 13:00 #2
Øv... Havde drømt om en fuldstændig usynlig opstart.
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 14:20 #3
Det er mig bekendt ikke muligt at skjule opstarten fuldstændig.

BIOSen vil også vise noget på skærmen, lige når PC'en starter op, og det vil kan ikke kunne fjerne.

Men selv hvis man kunne gøre opstarten usynlig, ville du så ikke risikere at brugeren kunne tro at PC'en ikke starter op? Vedkommende vil så måske trykke på tænd/sluk-knappen under opstarten. Det vil betyde at XP lukker ned, lige så snart velkomst/login-skærmen kommer frem.