Avatar billede sivasli_ Nybegynder
30. april 2010 - 14:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde min router?

hej Alle,

jeg har for nylig fået købt mig en ny router derhjemme fordi den gamle ikke virkede.

har samtidig fået ny bærbar og vil gerne på nettet med denne via denne router. MEN, engangimellem kan jeg se min router uden at kunne tilslutte fordi den ikke stemmer overens med min bærbars netværkskonfig og andre gange kan min bærbar slet ikke finde min router. Har en iphone som heller ikke kan finde routeren hver gang.

Hvad er der galt? er der noget jeg skal gøre på min bærbar eller noget på routeren`?

Det skal siges at dette er den 3. router jeg har udskiftet pga jeg troede at der var noget galt med de andre routere.

det er en Netgear router jeg har.
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
30. april 2010 - 15:02 #1
Ingen der har en ide?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. april 2010 - 16:32 #2
hvis du er lige så utålmodig med dine router som du er med dine spørgsmål her, så forstår jeg godt hvorfor det ikke virker.
Det virker ikke som om du har den tekniske snilde til at få det til at virke, få en teknisk kyndig kammerat til at hjælpe dig.

Skift diver på din Linux box, eller et ande Linux OS, eller firmware update router, pc eller iphone.
Lad være med at gemme din SSID, det er der alligevel ikke noget sikkerhed i alligevel
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
30. april 2010 - 20:17 #3
har du noget fornuftigt at skriver skriver du ellers drop det..
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 20:32 #4
Lyder godt nok mærkeligt. Er der nogen forstyrrende elementer i nærheden af routeren? Elektronisk/store metalflader eller trådløse telefoner?

Har du prøvet at skifte channel?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. april 2010 - 20:49 #5
#2
ctrl A
ctrl C
ctrl V

dvs samme svar
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 22:01 #6
Hej sivasli_.

Du skal sørge for at din router og dine klienter er sat op til at køre sammen, fx ved at aktivere DHCP på routeren (så den automatisk giver klienterne IP-adresser) og så sætte klienternes netværksindstillinger til at hente IP-adressen automatisk (sådan står Windows som standard, men det ændres under TCP/IP på netkortet).
Desuden skal du naturligvis sørge for at kryptere/aktivere password på routeren og dette skal benyttes/indtastes i klienterne software til trådløs forbindelse.

Hvis det fortsat bøvler, så har Netgear faktisk en dansk support som bør kunne hjælpe dig med at konfigurere routeren korrekt.
Tlfnr 80 702 666.

Så kan vi eventuelt bagefter se på konfigurering af dine klienter, medmindre de også hjælper dig med dette.

Hilsen
Mikael
Avatar billede skau Nybegynder
01. maj 2010 - 20:44 #7
Sørg for at tiden på dine enheder står ens - benyt evt samme ntp (network time server) til at synkronisere op imod.

Hvis de er for meget ude af sync kan du risikere at din lease tid på routeren udløber før din pc opdager det
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
06. maj 2010 - 21:50 #8
hvordan skifter man channel på en router?
Avatar billede scory Nybegynder
06. maj 2010 - 22:03 #9
Hej,

du har ikke skrevet hvilken model router du har, så derfor er det nemmeste nok at ringe til supporten på tlfnr 80 702 666.

Men normalt kan man ændre den under Wireless/Trådløs konfiguration/opsætning.

Hilsen
Mikael