Avatar billede lupin46 Nybegynder
04. maj 2010 - 20:53 Der er 6 kommentarer

pc fejlmelder når trådløs netværk aktiveres

5 år gammel Compac bærbar, med nylig opdateret windows XP. Det er mine venners drengs pc.
Har lige indstalleret ny  dlink router hos dem, og pigens bærbare HP fungerer fint trådløst.
Når trådløst netværk bliver aktiveret på Compacén, melder den fejl og går i "fejltilstand" side.
På mit eget trådløse netværk fungerer Compac'en udmærket.

kan nogen hjælpe ?

mvh
04. maj 2010 - 21:08 #1
Er der andre trådløse enheder i nærheden ?
Evt. skift Kanal på Routeren til et par numre lavere ? (Specielt når det er en 'gammel' Bærbar...)
Avatar billede lupin46 Nybegynder
04. maj 2010 - 21:23 #2
Hej Larry.

Ja det er der.

Og så må jeg lige spørge dumt, hvor skifter man kanal ?

mvh
04. maj 2010 - 21:27 #3
(Er der andre i tråden der kender D-Link ?)
Avatar billede lupin46 Nybegynder
04. maj 2010 - 21:44 #4
Jeg har selv Belkin, og jeg tror jeg vil prøve at bytte rundt på routerne, så kan det være problemet løser sig.
Min egen bærbare fungerede fint på D-link.
Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet det.

mvh
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
06. maj 2010 - 14:13 #5
Er routeren sat til B eller G trådløs netværk (eller mixed)?
Hvis der er tale om en 5 år gammel bærbar og netværket er sat til G, kan det være derfor (den kører sikkert kun B) - så kan du sætte routeren til Mixed for at kunne supportere dem begge.
Avatar billede lupin46 Nybegynder
06. maj 2010 - 20:29 #6
Hej proff.

Tak for interessen.

Jeg er blank, når du omtaler B og G, men jeg kan se at min egen router er en Belkin G+, og der fungerer "den gamle" udmærket.

Jeg vil kikke på opsætningen på den nye router om jeg kan finde ud af evt. at ændre til mixed.

mvh