Avatar billede kjgizmo Novice
11. maj 2010 - 15:33 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Browser blokere for online film (youtube, osv...)

Jeg har siddet på min kærestes bærbar og set Naruto og andre animer online her de sidste par dage. Men efter igår hvor den har installeret en opdatering da hun lukkede den ned, vil den ikke afspille dem mere.

Har forsøgt samme sider i Firefox og Safari hvor de virker og afspiller fint som de skal.

Der er lige opdateret codecs på den så de skulle være iorden..

Får følgende fejl meddelse

http://i385.photobucket.com/albums/oo298/kjgizmo/Untitled-1.jpg

Hvordan kommer jeg lige udenom dette og hvad kan der gøres ??

Der er tale om Internet Explorer 8 (Win 7)
11. maj 2010 - 17:57 #1
Slet "Midlertidige Internet filer" ?

---

samt
følg pænt op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kjgizmo
(Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede kjgizmo Novice
11. maj 2010 - 23:34 #2
Er forsøgt, men desværre også uden held..

Forstår ikke lige hvad der sker for Internet Explorer.

Den melder samme problem når jeg går ind og tager min egen stationære hvor jeg aldrig har brugt IE, men altid firefox.. Så nogen der kan fortælle hvad der lige er galt og blokere i IE for virkede sidste dag ..
Avatar billede kjgizmo Novice
14. maj 2010 - 13:20 #3
Stadig ingen der kan fortælle mig hvad der lige er galt med Internet Explorer ????

Det er samme problem på alle computere jeg har prøvet, hvor nogen af dem ikke er opdateret så kan ikke være derfor som jeg først troede.

Det virker i alle browsere men pludselig ikke i IE mere..
Avatar billede dana Nybegynder
14. maj 2010 - 17:18 #4
Har du installeret Flash? Ellers så prøv det:
http://www.adobe.com/dk/
Avatar billede kjgizmo Novice
14. maj 2010 - 17:28 #5
Flash er installeret, Shockwave, Java, DirectX og alle de ting er fuldt opdateret

Det har som sagt virket om f.eks. onsdagen hvor jeg har siddet de sidste mange uger og set gennem IE, men torsdag vil det ikke mere. Lige meget hvilken computer jeg benytter med IE.. Det er sket over en nat hvor det pludselig ikke vil mere i IE

Firefox, Safari og andre virker det ganske fint i uden problemer.
Avatar billede dana Nybegynder
14. maj 2010 - 17:52 #6
Afinstallér Flash, genstart og installér Flash igen. Flash driller i IE 8. Prøv!
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 00:45 #7
Har lige prøvet at fjerne alt med Flash og det, og installeret det helt fra bunden igen.

Jeg får desværre samme melding endnu.. Virker ikke..

Nogen forklaringer ??
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 09:29 #8
Får du ActiveX linien øverst i billedet, når du skal installere Flash?

Prøv at ændre i dine sikkerhedsindstillinger. Sæt dem til Mellem-høj  niveau.

Gøres her: Funktioner/Internetindstillinger/Fanebladet Sikkerhed/
(markér Internet) Klik Anvend/OK

Genstart IE!
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 15:21 #9
Ja det gør jeg..

Er også forsøgt uden held desværre.. Den ville heller ikke i firefox pludselig, men efter geninstallering af flash virker det igen der.

Men IE blokere stadig og kommer med fejl meddelse. (IE 8)
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 17:16 #10
Hvad for en fejlmeddelelse er det?
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 18:03 #11
Jeg har link til fejl meddelsen i det første indlæg hvor man kan se det :-)

Men ganske kort:

Video not found
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 19:53 #12
Sorry, det er det der med øjnene ;O) Jeg tror dog stadig at det er Flash som IE 8 ikke kan mærke er der. Prøv at gå i Kontrolpanel og find Flash i Programmer/Funktioner (eller hvad det hedder i Win7)Markér Flash og klik på Fjern og Reparér det derfra. Genstart og prøv så om det virker. Hvis det stadig ikke virker, så fjern alt der har med Flash at gøre i Programmer/Funktioner - Genstart og Installér det igen.
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 20:03 #13
Det hedder Tilføj/Fjern programmer i XP, der hvor du skal ind!
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 20:03 #14
Hehe..
Kender det alt for godt selv også.

Det er desværre også forsøgt. Skal siges det er både gældende for IE 8 på Win7 (bærbar) og XP (stationær) maskine.
Forstår ikke hvordan dette kan forekomme og så over en nat hvor maskinen er slukket.
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 20:05 #15
Se bort fra det sidste. Det var ikke til denne tråd.
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 20:08 #16
Jeg har selv bokset med det på en Vista bærbar. Jeg havde Flash af og på flere gange og rettede i sikkerhedsindstillinger flere gange og til sidst virkede det. Hvad har du af antivirus og firewall?
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 20:12 #17
Ok.. Det er bare utroligt det sker på både en bærbar og så min stationære hvor jeg aldrig har brugt IE (Bruger altid firefox og Safari på den stationære)

Der er desværre nok ikke andet for end bare prøve igen.

Kører med Yousee sikkerheds pakke (firewall og antivirus) + trådløs router
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 20:24 #18
ok, lyder bekendt! Firefox med add-ons kan forstyrre IE. Fjern Firefox med alle add-ons. Du kan altid installere den igen. Genstart og prøv så IE 8 igen.
Avatar billede kjgizmo Novice
15. maj 2010 - 22:51 #19
Det er desværre ikke grunden, for på bærbaren med Win7 har der kun været IE 8.. Har først lige installeret Firefox på den for at få det til at virke i bare en browser.. :-)
Avatar billede dana Nybegynder
15. maj 2010 - 23:55 #20
Check i Tilføjelsesprogrammer i IE 8 om Shockwave Flash Object er aktiveret!
Klik på Funktioner/Administrer Tilføjelsesprogrammer/ - kig i oversigten.
Avatar billede kjgizmo Novice
17. maj 2010 - 12:27 #21
Har lige haft kigget på det også. Den står som aktiveret derinde også..

Det er bare noget lort med den browser og flash..

Det er vel ikke muligt at nedgradere til IE 7 i Win7 ?

Eller skal jeg sidde igen og prøve med at fjerne det og installere igen til det kommer til at virke ?

Nogen der har nogen gode råd på hvordan man ellers løser dette ???
Avatar billede dana Nybegynder
22. maj 2010 - 12:31 #22
Hej igen! Dem der har samme problem har gjort som jeg har beskrevet tidligere. Fjern alt Adobe Flash, plug-ins - alt hvad der har med det at gøre. Genstart og installér det igen. Slå din firewall fra mens du installerer det. Husk at slå den til igen bagefter.
Avatar billede dana Nybegynder
22. maj 2010 - 12:33 #23
Test det på youtube.com
Avatar billede kjgizmo Novice
23. maj 2010 - 13:24 #24
Jeg har prøvet at fjerne alt der overhovedet har været installeret med Adobe at gøre på bærbaren + firefox

Fjernet alt firewall og de ting, samt installeret adobe flash forfra efter en frisk genstart.

Jeg må desværre konkludere det har ikke afklaret det.. Får stadig samme fejl ?????