Avatar billede hyperactive Nybegynder
21. maj 2010 - 18:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formular genereret ud fra ASP.NET kode gemt i database

Jeg har en database som indeholder noget kode, som skal integreres med eksisterende side (ASP.NET).

Et eksempel kunne være:

      <table>
            <tr>
                <td>
                    Fornavn:
                </td>
                <td>
                    <asp:TextBox ID="tbFornavn" runat="server"></asp:TextBox>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>
                    Efternavn:
                </td>
                <td>
                    <asp:TextBox ID="tbEfternavn" runat="server"></asp:TextBox>
                </td>
            </tr>
        </table>

Jeg forestiller mig at koden skal indlæses med Page_Load event'en, så jeg efterfølgende har fuld adgang til form elementerne fra code-behind filen, som om formularen var statisk og ikke dynamisk - f.eks.

tbEfternavn.Text = "Jensen";

Er der nogen, der har en genial ide til hvordan jeg gør det???
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
22. maj 2010 - 12:02 #1
hvis du bare vil have så du kan ændre indholdet af dine bokse når du loader siden skal du skrive f.eks.

tbFornavn.Text = "Hans";
tbEfternavn.Text = "Jensen";

i din load event

så hvis det skal komme fra databasen så lav det som

tbFornavn.Text = getFornavnFromDatabase();
tbEfternavn.Text = getEfternavnFromDatabase();

Dog er du nød til inden da at have en eller anden login eller identificerings funktion så du ved hvilken bruger det er du skal hente data ud fra.

Det mest korrekte ville være at lave et login der gemmer oplysninger om brugeren i et objekt og du så kan hente det ind fra det objekt når du loader siden.

Mvh
HE
Avatar billede hyperactive Nybegynder
29. august 2012 - 13:34 #2
lukker