Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
26. maj 2010 - 12:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IFrame app - hvem sender egentlig requestet?

Hejsa.

Server A hoster en html side. I denne side har man en IFrame der peger på en applikation der ligger på server B.

Mit spørgsmål er: Set fra server B's lille domæne, hvor kommer requestet til dens applikation fra forudsat en bruger beder server A om dens html side? Fra server A eller fra brugeren der tilgår server A? Sagt på en anden måde: Hvem skal have adgang til server B - alle eller blot server A?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Mathias
Avatar billede dmcn Praktikant
26. maj 2010 - 12:48 #1
Requestet kommer fra brugeren, ikke server A. Alle skal dermed have adgang til server B.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
26. maj 2010 - 13:30 #2
Tusind tak for svar

Mathias
Avatar billede olebole Juniormester
26. maj 2010 - 15:48 #3
<ole>

Det kommer an på, hvordan man gør det. CrossDomain requests er f.eks. ikke tilladt med XHR, hvorfor man som oftest requester by proxy - altså lader forespørgslen gå igennem server A. I så fald skal bare server A have adgang

/mvh
</bole>