Avatar billede lanthernen Nybegynder
11. juni 2010 - 08:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra SQL2008 til SQL2000

Hejsa

Har en SQL2008 kørende...

Jeg har dog fået et behov for at restore databasen fra SQL2008 på en demo SQL2000 pc.

Kan jeg på nogen måde løse denne?
Avatar billede snowball Novice
11. juni 2010 - 09:09 #1
Jeg havde for nyligt behov for at ligge en SQL Server 2005 database ind på en SQL Server 2000 - det var ikke nogen succes!

Jeg prøvede både med detach/attach, backup/restore, import/export og at scripte indholdet, men ingen af delene virkede ordentlig - der kom altid en eller anden fejl.

Nu jeg lige tænker over det, så prøvede jeg dog ikke at ændre "Compatibility Level" til 80 (SQL Server 2000) inden jeg forsøgte mig. Har dog ikke lige helt et overblik over hvilke konsekvenser det evt. måtte have for en SQL Server 2008 database, eller om det overhovedet vil hjælpe!
Avatar billede madand Nybegynder
11. juni 2010 - 09:23 #2
Jeg sidder og prøver det sammen, så jeg lytter med. Jeg har oplevet samme problemer også selv om jeg satte Compatibility level :(

MSSQL er åbenbart bare ikke bagudkompatibelt :(
Avatar billede lanthernen Nybegynder
11. juni 2010 - 09:39 #3
hmmmm

That sucks...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. juni 2010 - 09:42 #4
Det er klart man ikke kan gå bagud, der er kommet flere nye datatyper. Du bliver nødt til at importere data manuelt  ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2010 - 02:44 #5
EM/SSS kan scripte al DDL som SQL og den kan enten køres direkte på den gamle version eller relativt nemt tilrettes til at køre.

Data må kunne dumpes som CSV eller lignende og importeres i den gamle version.

Ikke 100% automatisk, men med lidt arbejde og lidt held bør det kunne lade sig gøre.

Man kunne også relativt nemt lave et lille program som kopierer alle data fra en database til en anden.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:17 #6
kommet videre?
Avatar billede madand Nybegynder
07. juli 2010 - 15:50 #7
Jeg endte med at scripte det hele og ændre lidt i datatyper.
Jeg tror Arne_V kom tættest på, smider du svar? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2010 - 15:57 #8
gerne
Avatar billede madand Nybegynder
08. juli 2010 - 08:42 #9
Hov for sat**!!!

Det var sgu da ikke mit indlæg det her! jeg lyttede bare med! Jeg syntes ellers jeg havde oprette det.

Jeg skal klart have noget mere søvn.
:)
Avatar billede Syska Mester
08. juli 2010 - 13:44 #10
hahah ... det kan der være noget om :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2010 - 14:59 #11
:-)