Avatar billede Caalb Nybegynder
07. juli 2010 - 22:37 Der er 2 kommentarer

Trådløs elspareskinne - Kan det købes?

Hej

Jeg har et lille standby problem som jeg skal have løst. Det drejer sig om mit bredbånds modem samt min trådløse router. Disse er placeret i den ene ende at min lejlighed, ved lejlighedens eneste telefon stik. I den anden ende af lejligheden står min computer.

Da modem og router har et ret heftigt strømforbrug så kunne jeg godt tænke mig at disse kun var tændte når min computer var tændt. Problemet er desværre afstanden som ikke gør det muligt at bruge en normal USB el spareskinne.

Derfor har jeg forgæves søgt efter en trådløs el sparreskinne. Jeg forstiller mig noget med en trådløs USB ting som sender et signal til skinnen når computeren er tændt.

Så mit spørgsmål, er der nogen der ved om en sådan kan købes?
Avatar billede antikat Nybegynder
08. juli 2010 - 19:07 #2
kender ikke lige en trådløs strømspareskinne... men en fjernbejtent - så kan du jo selv klare det når du sider ved siden af skærmen

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6137&n=10

det næstbedste kunne være et tændsluk ur - så kan den jo sættes til at være slukket om natten http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5958&n=10

Du kan vælge at der er slukket f.eks fra kl 00.00 til kl 16.00(eller hvornår du kommer hjem) i hverdagen - og så måske den er tændt hele døgnet i weekenden...