Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 23:57 Der er 10 kommentarer

Min forbindelse forsvinder hvert 20,minut!

Hej
Vi flyttede til ny bolig i januar 2010, og fik flyttet vores 20mbit fra Telenor med.. Efter nogle dage begyndte forbindelsen at forsvinde op til flere gange i timen, og som regel først efter kl.15 hver dag.. Vi har aldrig haft problemer med det før.. Vi fik en ny router af Telenor, men det hjalp ikke.. Så fik vi skruet hastigheden ned til 15 mbit, men med ingen effekt.. Vi har haft tekniker ude 2 gange, men hjalp ikke.. vi har haft både telenor og TDC til at overvåge linien, og de kan godt se at forbindelsen ryger, men de kan tilsyneladende ik finde ud af at fikse problemet.. Sidst jeg ringede ind fik jeg at vide at de ik vidste hvad de sku gøre, og at det nok var vores computere den var gal med.. Så nu har vi fået dem tjekket for spyware osv, og fået forskellige nye beskyttelsesprogrammer, men stadig samme problem.. Vi har nu haft det problem i 6 mdr, og vi er ved at blive vanvittige af at forbindelsen ryger hvert 20. min ca i op til 5 min. ad gangen.. Vi har 2 computere sat til en fordeler og det er ik trådløst.. og begge computere ryger samtidig og lampen på routeren ved internet slukker.. Vi spiller meget online spil, og det ødelægger enormt meget når man spiller med andre..
Er der nogen som evt. har en ide om hvad der er galt og hvorfor den ryger af?
Pernille..
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juli 2010 - 06:10 #1
hvor længe mister i forbindelsen?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juli 2010 - 08:39 #2
riversen. Der står op til 5 min ad gangen.
I skriver at Vi har 2 computere sat til en fordeler? hvordant skal det forståes? er de ikke sat i hver sin port i routeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 08:44 #3
Er der både router og modem i samme boks, eller har i modem for sig selv?
Avatar billede anders-j Nybegynder
16. juli 2010 - 09:37 #4
Det er bestemt ikke jeres pc´er som er grunden til dette.

Jeg synes i skal ringe ind og aftale med Telenor, at de skal starte med at sætte det ned til 4 mbit, og er den stabil der, så få dem til at justere hastigheden hver dag. Indtil problemet opstår igen.

Når det så opstår, går i et skridt tilbage, hvor den var stabil.

Problemet lyder nøjagtig som det min svoger havde i sit sommerhus, og de prøvede så dette af ( Også Telenor ) og pludselig var det hele stabilt, efter de var gået fra 4 og op mod 20 som han havde før hvor det hele gik ned hele tiden.

Han endte ud med en 8 mbit, som holdte sig stabilt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 10:16 #5
Man kunne jo prøve at gå ind på tdc, og se hvor hurtig en forbindelse man kan få i det område man bor i. De måler direkte på linien for at undersøge det. Du kunne prøve at undersøge om du kunne få home trio, der kræver en hurtig forbindelse. Er forbindelsen ikke god nok foreslår tdc et andet valg. Foreslår de en lavere hastighed er der problemer på linien.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2010 - 13:33 #6
Vi har standard udstyret fra Telenor, altså bare en standard router.. Men vi har 2 computere og i routeren er der kun til et kabel, så vi har købt en fordeler hvor man kan sætter op til 5 computere til.. Men har også prøvet at tage den fra og kun have en computer til routeren, men stadig det samme..

Vi har ikke fastnet tlf i huset, kun internet forbindelsen, som er sat i tlf stikket..

Vi startede som sagt med de 20 mbit, men Telenor fandt ud af at her hvor vi flyttede hen kunne den kun trække 15mbit, så det er den på nu..
Jeg har prøvet på deres hjemmeside og teste hastigheden af vores forbindelse og den svinger helt fra 8mbit til 12mbit..
Tak for jeres svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 14:35 #7
Så er det jo ikke så maærkeligt det falder ud. Burde ligge meget mere stabilt.
Så er 8 måske den realistiske hastighed i kan få.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juli 2010 - 14:37 #8
Så betaler i vel ikke for mere end de 8 mbit det er jo telenor der ikke kan levere mere
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2010 - 15:44 #9
Vi betaler for 15 mbit..
Jeg snakkede med en gut inde fra Telenor for ca. 14 dage siden og han sagde at vi måske skulle prøve at skrue den ned til 14mbit.. Og idag har jeg så ringet derind igen, men fik at vide man ikke kunne få 14mbit, så nu har vi så prøvet 10mbit.. så nu må vi se om det hjælper her over de næste par dage..
Synes det virker som om man selv skal gætte sig frem til mulige løsninger når man ringer ind til Telenor.. Kan ik være rigtigt..
Avatar billede a62681 Nybegynder
16. juli 2010 - 21:52 #10
Slukker dsl lampen på den du kalder routeren? Det er nok mere korrekt at kalde den et modem. Hvis den slukker er det et adsl problem. Og er det på bestemte tider af døgnet kan det tyde på en eller anden form for el-støj. Det kan være f.eks. være en defekt strømforsyning i har i huset, men den slags fejl kan være meget svære at finde. For det kan også være hos naboen der sidder noget og støjer. Så blir det for alvor svært at finde...
Teknikeren som nok er fra TDC kan måle linien og vurdere om i bor et sted hvor det er sandsynligt om linien kan trække den hastighed i står til.