Avatar billede Hybrid_Rocket Nybegynder
17. juli 2010 - 18:55 Der er 11 kommentarer

Hvor anmelder man en hjemmeside?

Hej, jeg har lige opdaget en hjemmeside der nemt kommer til at lokke et ret stort beløb ud af dig. Den består af en intelligenstest man udfylder, og når det er gjort bliver man bedt om at skrive sit mobilnummer, så sender de resultatet til den. Det der ikke fremgår særligt tydeligt er at du samtidigt bliver trukket 135 kr over mobil regningen.
Nu var jeg vågen, og sprang ikke på den, men det kunne et barn, eller en lidt uopmærksom person nemt komme til at udfylde, måske oven i købet flere gange.
Det er muligvis lovligt, men det er noget svineri, og jeg syntes det skal stoppes hvis det overhovedet er muligt.

http://lpdk.glomobi.com/lp.aspx?LpID=19684&PartnerID=glispa-mt&aid=CD2&optinfo=
Avatar billede 50ccm Juniormester
17. juli 2010 - 19:28 #1
Det står på forsiden det må da være tydeligt nok!!

VH
50ccm
Avatar billede 50ccm Juniormester
17. juli 2010 - 19:49 #3
Ja de er frække det er der ingen tvivl om, med at det ikke er oplyst tydeligt er ikke korrekt, det står klart og tydeligt 2 steder på forsiden, øverst til højre og i teksten i midten.

VH
50ccm
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
18. juli 2010 - 14:07 #4
Du kan jo give en kommentar på trustpilot:

http://www.trustpilot.dk/Search.aspx?Search=GLOMOBI

Ikke at det gør den store forskel, da folk nok ikke kigger derinde før de falder i fælden ;)

Men gør det alligevel. Jeg kan se, der allerede er en anden der også har gjort det.

De personer med trustpilot installeret i browseren vil vel også få en advarsel, når de besøger den pågældende hjemmeside, når der er et vidst antal personer, som har anmeldt hjemmesiden negativt.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
18. juli 2010 - 14:14 #5
Jeg mener så iøvrigt ikke at det står særlig tydeligt.

Ja, det står øverst i hjørnet. Men prøv lige at tage testen. Du svarer på 9 spørgsmål. Derefter står der blot skriv dit telefonnummer og få svaret. Nu vil jeg ikke trykke på godkend af indlysende årsager, men hvis der ikke kommer nogen form for bekræftigelse, så anser jeg det som snyd.

Det er altså svært at se sammenhængen mellem den lille tekst i toppen og quizzen.

Og helt ærligt. Du betaler 135 kr for svaret på 9 spørgsmål.
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. juli 2010 - 14:33 #6
Nej man behøver netop ikke tage/starte testen for og finde ud af hvad det koster, for det står klart og tydeligt ikke 2 men 3 steder på forsiden, øverst til Højre og i teksten i midten og igen med småt nederst.

Om testen overhovedet er penge værd, er en anden sag.

VH
50ccm
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
18. juli 2010 - 17:13 #7
Og du mener det står klart og tydeligt? Der er jeg altså ikke enig.

Antallet af gange det er nævnt er ikke eneste parameter. Formuleringen og de steder det står nævnt er i min mening ikke oplysende nok.

"Om testen overhovedet er penge værd, er en anden sag."

Hvorfor? Det bidrager netop til forvirring, da man netop ikke kigger efter priser, idet man umuligt kan forestille sig, at man skal betale penge for at få svar på 9 spørgsmål.

Endelig er det de færreste som forbinder et enkelt input-felt til telefonnummer med betaling. De kunne jo let lige under feltet have skrevet * Du vil blive opkrævet 135 kr.
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. juli 2010 - 18:32 #8
Ja jeg mener det står helt klart og tydeligt, og hvis man efter og have læst hvad der står på forsiden stadig er i tvivl om hvad testen koster, så skal man nok generelt holde sig fra IQ tests.

VH
50ccm
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
18. juli 2010 - 19:00 #9
"hvis man efter og have læst hvad der står på forsiden stadig er i tvivl om hvad testen koster, så skal man nok generelt holde sig fra IQ tests."

Hvorfor? Jeg går ud fra det blot var en nedgørelse af dem, som er uenig med dig.

"efter og have læst hvad der står på forsiden "

Hvor mange personer kan huske det, der står på forsiden, når de besøger en hjemmeside. Den gennemsnitlige bruger kigger ikke længe på en side før der klikkes videre. At det står tydeligt på en anden side end den, der skal betales på er et dårligt argument.
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. juli 2010 - 19:22 #10
Nej det var ikke for og nedgøre nogen, men det bliver som sagt oplyst hele 3 gange på forsiden så der burde ikke være tvivl om prisen (Jeg var ikke i tvivl), og at folk ikke gider læse/sætte sig ind i hvad det er de klikker på, det er vel folks egen fejl.
I mine øjne forsøger siden ikke og "lokke" nogen til noget, til gengæld ser den ud til og sælge en vare af meget tvivlsom kvalitet.

VH
50ccm
Avatar billede zoom Praktikant
06. september 2010 - 23:15 #11
Sitet er rent bondefangeri. Min søn på 12 år blev via en reklame et eller andet sted lokket ind på siden og brugte min telefon....da jeg efterfølgende selv skulle se såvel sitet som 10 forskellige beskeder igennem var det meget sløret at man pludselig havde fået trukket 135 kr for en test som klart ser gratis ud som så mange andre på nettet.
Sitet er bygget op således at du fokusere på testen og resultatet af denne og slet ikke læser det med småt fordi testen på ingen måde ligner andet en så meget andet gratis på nettet.
Testen er jo en parodi på en egentlig intelligentstest og man får slet ikke tanken at det kan koste penge......jeg nægter ihvertfald at betale....så må forbrugerklagenævnet jo se på sagen.