Avatar billede old-faithful Praktikant
24. juli 2010 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Word2003: At køre makro automatisk når der åbnes en skabelon

Hej

Jeg bruger flg. syntaks for at oprette en nyt dokument ud fra en skabelon:

      winword.exe /t"C:\MinMappe\minskabelon.dot" /mMinMakro

"MinMakro" er en makro der udfylder nogle felter mv. automatisk.

Dokumentet oprettes fint nok, men makroen "MinMakro" aktiveres ikke automatisk når Word starter.

Nogen forslag?

Problemet minder om http://support.microsoft.com/kb/181783 (der dog vedrører Word 97), men løsningen i denne artikel giver bare en "type mismatch" fejl (måske pga. forældet kode?).
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
24. juli 2010 - 14:31 #1
Hvad siger Macro security level hvis du kører word uden makroen?
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. juli 2010 - 14:40 #2
Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har fået det til at virke nu.

Jeg har fjernet "/m" delen. I stedet bruger jeg autoopen og autonew (Document_open og Document_new ville dog vist ikke kunne bruges).

Makroen har nu flg. indhold (der ser ud til at virke):

Sub AutoOpen()
    If ActiveDocument.FullName <> ActiveDocument.AttachedTemplate.FullName Then
        MinMakro
    End If
End Sub
Sub AutoNew()
        MinMakro
End Sub

Sikkerhedsindstillingerne gør dog at jeg bliver spurgt om jeg vil køre makroer, men det kan jeg godt leve med.