Avatar billede tmd Nybegynder
23. august 2010 - 09:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formel til Excel som kontrollerer og returnerer værdien af tre udsagn

Hej til alle eksperterne.

Jeg vil høre om der der nogen der kan tage udfordringen op og fortælle mig hvordan man kan skrive en formel i en celle som under søger følgende udtryk:

Udsagn: A = Applicable
        NA = Not Applicable
        D = Decission needed.

Formlen ligger i celle G10 i Fane 'Mandatory GD GE GP GT'

=HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G11="D";"D";HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G11="A";"A";HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G11="NA";"NA")))

Øvelsen går på at der er op til 11 kolonner, som denne analyse skal udføres på.

Resultatet skal hvis muligt returneres for alle kolonner i undersøgelsen til én og samme celle og gerne som "#A, #NA, #D", hvor # står for antallet af det fundne udtryk.

Ser frem til om dette kan løses og hvordan.
Avatar billede sigurd_h Praktikant
23. august 2010 - 10:14 #1
Hej

Jeg ville bruge tæl.hvis og så noget sammenfletning.
Altså TÆL.HVIS(B1:E1;"NA")&"NA,"... også videre.
Håber at du forstår.

Sigurd
Avatar billede tmd Nybegynder
23. august 2010 - 10:42 #2
Hej Sigurd

Takker for dit svar og den første del var nem efter den info du gav.

De enkelte formler blev følgende:

=TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"A")&"A"
=TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"NA")&"NA"
=TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"D")&"D"

Det virker super.

Nu til en del som jeg heller ikke er stærk i. Fletning af formler.

Er det muligt at flette disse ind i samme celle? og hvordan?

Takker for din hjælp.

Mvh. Tmd
Avatar billede sigurd_h Praktikant
23. august 2010 - 10:52 #3
Det var så lidt.

Ja, det gøres sådan:
TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"A")&"A, "&TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"NA")&"NA, "&TÆL.HVIS('Mandatory doc for sites in DK '!G12:BN12;"D")&"D"
Avatar billede tmd Nybegynder
23. august 2010 - 11:01 #4
Super løsning og det virker som det skal.

Takker for Sigurds hjælp. :-)