Avatar billede tmd Nybegynder
30. august 2010 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formel der indeholder funktionen "=Middel" men som retunerer tom hvis der ikke er værdier i cellerne der undersøges

Hej til alle eksperterne.

Jeg skal bruge en formel som beregner gennemsnittet "=MIDDEL(L10:L302)" af en række celler. Problemet er dog at det kan forekomme at de celler der undersøges er tomme. Dette resulterer i at der i destinations cellen returneres en fejl.

Der skal i stedet returneres en tom celle i destinationscellen (dvs. celle uden matamatisk værdi) hvis alle celler som undersøges er tomme.
Dette da destinationscellen medtages til opfølgning, hvis denne har en værdi.

Er der nogle der kender denne løsning?

Mvh. tmd
30. august 2010 - 11:50 #1
=HVIS(TÆL(A1:A10)>0;MIDDEL(A1:A10);"")
Avatar billede tmd Nybegynder
30. august 2010 - 13:30 #2
Hej erikjuul

Takker for dit svar. Det virker perfekt.

Hvis du vil svare denne besked med et "svar" så kan jeg tildele dig dine point.

Takker for hjælpen.

tmd
30. august 2010 - 13:39 #3
OK - det får du her!