Avatar billede peterjohn Nybegynder
31. august 2010 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firmware opdatering Netgear wnr834b-v2

Her for ca. 6 måneder siden købte jeg en router mærket Netgear wnr834b-v2 hos TDC. Uden problemer kunne jeg surfe på internettet og havde altid en god forbindelse.
Men efter der var gået de 6 måneder begyndte internettet at drille og får meddelelsen "Siden kan ikke vises"
Hvergang jeg får meddelelsen fjerner jeg strømstikket fra routeren og efter 10 sekunder sætter jeg stikket til igen da virker internettet igen. Men i løbet af få dages mellemrum sker det igen og jeg kan gentage situationen.
Jeg går ind på routerens opsætning, trykker på "search firmware update" og får meddelelsen "can not connect" og det sker hvergang.
Jeg vælger så at downloade update filen hos Netgear hjemmesiden, efter download af filen trykker jeg browse og finder filen og derefter trykker jeg upload men får meddelelsen "firmware update fail" og det gentager sig.
Jeg er bange for at Routeren har set sine gode dage og skal nok til at købe en ny router. Det kan ikke passe at en router kun kan holde ca 6 måneder.
Jeg bruger windows 7 64-bit styresystem
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 00:07 #1
Nu prøver du ikke at opdatere firmwaren trådløst vel?

Opdateringen skal foregå kablet.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
01. september 2010 - 00:49 #2
Jeg havde læst manualen og læste at jeg skulle bruge kable for at opdateringen vil virke.
Jeg bruger min stationære pc hvor der er kabel-forbindelse til routeren.
Jeg har prøvet at resete routeren til fabriks-instillinger. Men stadig ved router-status står der firmware vers. 1.30-(TDC vers. 1.32).
Kan det være en fabriksfejl eller har TDC konfigureret routeren så man ikke selv kan opdatere routerens firmware?
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 01:57 #3
Du skal være logget ind som administrator før det lykkes. Og følg så denne vejledning fra punkt 1 til 12.

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/860
Avatar billede peterjohn Nybegynder
01. september 2010 - 10:22 #4
Jeg logger ind som administrator. Jeg starter med at resete routeren og derefter slår jeg sikkerheden fra. Jeg trykker på "search for new update" men får altid meddelelsen "fail. No connection available"
vælger så at ville uploade filen og får meddelelsen "firmware upgrade failed please check your file"
filen jeg har hentet er en genoprettede filfragment, kan det være at problemet ligger der?, hvis det er hvad kan jeg gøre med filen?
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 10:53 #5
Har du prøvet slavisk hvad der står beskrevet på siden jeg linker til i #3?
Avatar billede zero_lock Nybegynder
02. september 2010 - 04:19 #6
hej peter jeg har en god og en dårlig nyhed
den dårlige først: du kan IKKE updater din router.. firmwaren er lavet spe. til tele bums(TDC)

så til den gode pak lortet sammen og tag ind til en tele bums butik de om bytterden med det samme bare husk kvittoen på den.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
02. september 2010 - 16:30 #7
zero_lock. Jeg havde prøvet alt så det med at firmwaren er lavet specielt til TDC er nok rigtigt.
Dengang jeg skulle købe en router gik jeg tilfældigt ind til TDC-butikken. Men jeg vil nok vælge en anden butik engang jeg skal købe en router.
Jeg lukker her og mange tak for hjælpen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester