Avatar billede weblance Nybegynder
11. september 2010 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ville det være en god idé med en nyheds "max levetid"?

Jeg har en nyhedsside, hvor de oprettede nyheder ligger i en sql database. Så sidder jeg nu og overvejer om det er en god idé at lave en form for max levetid for en given nyhed.

Hvad siger I? Skal jeg lave et script der sletter nyheden efter x antal dage, eller skal den ligge for evigt og altid (og har det noget at sige mht. SEO)?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2010 - 23:27 #1
Generelt sletter man stort set aldrig i en database.

Du sætter bare et felt expired til true og så er den næsten væk.
Avatar billede supervejle Nybegynder
16. september 2010 - 07:46 #2
Jeg vil klart vælge at indsætte en udløbsdato for brugernes skyld.

Hvis du vælger at lave nyhederne på deres eget 'deep link', vil nyheden stadig tælle i Google sammenhæng.
Avatar billede weblance Nybegynder
09. november 2010 - 09:48 #3
Takker for jeres kommentarer - vil i lægge et svar, så får i lov til at dele point.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 01:31 #4
svar