Avatar billede kunze Nybegynder
20. september 2010 - 23:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

UPnP og P2P fildeling

Hej.

Jeg håber et af alle de kloge hoveder herinde kan hjælpe mig med nedenstående.

Der er en række maskiner på et lokalt netværk, og jeg vil gerne blokere for at de kan dele indhold via diverse P2P programmer der anvender Gnutella netværket.

Mellem maskinerne og WAN sidder en ZyXel router/firewall.
Der er her blokeret for alle porte, med undtagelse af dem der skal bruges, så som HTTP, FTP etc.
UPnP = OFF.

Er det så korrekt, at maskinerne bag denne router/firewall ikke kan dele materiale på de porte som typisk anvendes til Gnutella - fx 6346 ?

På forhånd tak.
Avatar billede kunze Nybegynder
20. september 2010 - 23:44 #1
Giv mig gerne links der omhandler og forklarer dette.
Avatar billede Nereos Nybegynder
22. september 2010 - 18:07 #2
Hvis porten er lukket, tja så er den lukket.
Prøv evt:
http://www.utorrent.com/testport?port=6346
Det sidste 4 cifre ændres så til den port du vil tjekke om er lukket/åben. Du skal selvfølgelig sidde bag den pågældende router for at kunne teste det.

Køb evt. en router du kan opgradere med dd-wrt.
De har specifikt mulighed for at fange alt P2P trafik, blocke for bestemte www adresser, eller porte osv osv.