Avatar billede nordclc Nybegynder
25. september 2010 - 21:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværksprinter - PC uden wifi skal også kunne printe

Hej Eksperter,

jeg har lidt problmer med at få print igennem fra min staionære PC (Windows XP Prof SP2) uden trådløst netværk (tilsluttet routeren via kabel) over til min nye trådløse netværksprinter (HP Photosmart Plus B209). Jeg har 2 bærbare og 2 staionære som går trådløst på netværket via en Cisco Linksys Dual-Band Wireless-N Gigabit Router og de kan alle printe på min nye printer.

Spørgsmål 1: Jeg forestiller mig, at den gamle stationære PC'er sender print via kabel til routeren, og routeren sender det så videre trådløst til printeren, eller er jeg helt galt på den her?

Spørgsmål 2: Hvis det ikke kan lade sig gøre som i spg. 1, kan jeg så benytte USB stikket bag på printeren til at sende print den vej igennem, eller kan den kun modtage print den ene (trådløst) eller den anden vej (USB) og ikke begge veje samtidig?

Hvad gør jeg forkert og hvordan løser jeg det?

Mvh
Claus
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2010 - 00:20 #1
Til spørgsmål 1, Ja det skal kunne lade sig gøre!

Hvis du ved hvilken IP adresse printeren har, så prøv at "pinge" den fra din stationære PC.
(ping: Windows tast+R > skriv "cmd" > i CMD vinduet skriver du : "ping 192.168.1.50" (eller hvilken ip printeren nu har)

Det kan være flere forskellige ting der kan være galt, måske tillader din router ikke snak fra det ene "net" til det andet. Altså fra kablet til wifi. Måske har du ikke de rigtige drivere?
Avatar billede Selas Nybegynder
26. september 2010 - 01:42 #2
Sidder alle enhederne på samme router kablet og trådløst?
Avatar billede nordclc Nybegynder
25. oktober 2010 - 08:36 #3
Nereos smid et svar, du ledte mig godt på vej.

Det er lykkedes mig at få hul igennem som beskrevet i spg. 1. Jeg har geninstalleret min Norman Security Suite PRO pakke, og undervejs der spørger den om man ønsker at burge tråløs netværks print, hvilket jeg selvfølgelig i sin tid svarede nej til!

Tak for hjælpen.

Mvh
Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
09. november 2010 - 08:29 #4
Nereos smid lige et svar....
Avatar billede nordclc Nybegynder
27. december 2010 - 09:13 #5
Nereos smid et svar......
Avatar billede Selas Nybegynder
27. december 2010 - 10:14 #6
Det tyder på han ikke følger tråden længere, jeg vil anbefale du sender ham en pm, men det er vidst også i orden bare at du beholder pointene selv efterhånden.  ;)
Avatar billede nordclc Nybegynder
27. december 2010 - 10:19 #7
Hvad er en pm?

Mvh
Claus
Avatar billede Selas Nybegynder
27. december 2010 - 10:22 #8
Private mail altså en besked direkte til ham via dette sites mail system.
Avatar billede nordclc Nybegynder
27. december 2010 - 10:29 #9
Ahhh, man lærer så meget hver dag ;-)

Jeg synes ikke jeg vil "spamme" hvis han har fravalgt Eksperten, og du står næst i køen for pointne, så smid et svar.

Mvh
Claus
Avatar billede Selas Nybegynder
27. december 2010 - 10:34 #10
ok  :)