Avatar billede picazzo Nybegynder
14. oktober 2010 - 21:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Din mening om iPhoneCafe.dk

Jeg har en blog iPhoneCafe.dk, som jeg har arbejdet en del på. Jeg vil blive glad hvis du havde tid til at besøge siden, og fortælle mig din ærlige mening - er den ok, eller mangler der noget?

Link: http://www.iphonecafe.dk

På forhånd tak!

De bedste hilsner,

Bo / Admin iPhoneCafe.dk
Avatar billede aners Nybegynder
14. oktober 2010 - 21:35 #1
Det virker umiddelbart gennemført med en masse gode kilder, dog finder jeg det upassende at menuen bliver så lang så man skal scrolle for at se hele indholdet.

Bør du ikke have http://www.elegantthemes.com/gallery/polished/ i din footer?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
14. oktober 2010 - 21:55 #2
Helt enig i at menuen, der foldes ud, er alt for lang.

Jeg synes i øvrigt menuen ser godt ud med den lille slider animation under. Det passer dog i min mening ikke godt sammen med, at nogle af punkterne kan foldes ud til underpunkter. Hvis du vil beholde det som det er, så ville jeg nok gøre, så de kun foldes ud ved museklik.

Jeg synes måske også at headeren er lige stor nok.

Teksten i søgefeltet står ikke i midten. Måske det er meningen, men det ser lidt forkert ud i min mening. Søgefeltet kunne evt. også gøres lidt tyndere.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 22:09 #3
I chrome er søge feltet ikke pænt aligned. Ellers er den fin :)
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:34 #4
Hej Bo.

Super brugbart site :D Tak for det!

Jeg synes, at indholdet er relevant, menuen fungerer optimalt og på forsiden, hvor der skiftes billeder, er det helt fint, at man kan se de 4 billeder der skiftes imellem i en menu i til højre! :)

Jeg er enig med @Zeska, i Safari's browser vides søgefeltet ikke pænt alignet.

Som designer kan jeg også fortælle, at der er noget ved logoet - kaffekopperne og den blå underoversrift der ikke helt spiller sammen...

Jeg har derfor lavet et hurtigt forslag til hvordan headeren kan se ud: http://cltb.dk/projekter/eksperten/iphonecafe/iphonecafe.png

(Bemærk: jeg har ikke rettighederne til billedet af kaffekopperne! Du kan finde dem her: http://www.insight-online.dk/profil1.html)

På hver enkelt side synes jeg, at du for brugervenlighedens skyld skal tilføje en hoved-overskrift! ;) Den kan eventuelt svare til menupunktet for den side man er inde på.

Jeg synes lige som @aners, at det er synd at man ikke kan se alle undermenupunkter til menupunktet "applicationer" uden at scrolle. Enten kan du lave færre kategorier eller også kan du måske lave en box til undermenuen som denne: http://cltb.dk/projekter/eksperten/iphonecafe/appside.png

Med venlig hilsen og held og lykke! ;)

Fra Christina Bruun
http://cltb.dk/da
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 11:36 #5
Jeg havde lidt problemer med at skelne artiklerne i listen.
Overskriften (lyseblå) på den næste ligger inden i den forriges "box".
(troede et øjeblik det var en reklame one-liner..)

Hvad med at ændre rækkefølgen: Overskrift, body, "indlæg af admin..."
- og så sætte ind-hakket (som virker godt) - udfor overskriften ?

Pernittengryn: Anbefalet Apps => Anbefalede Apps
Avatar billede picazzo Nybegynder
15. oktober 2010 - 12:53 #6
Tusinde tak for jeres rigtige gode og konstruktive forslag!

Jeg tager dem bestemt til efterretning, og laver helt sikkert et par ændringer den kommende tid!

@Christina: super gode oplæg du kom med der!!
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:15 #7
Mange tak ;)
Avatar billede mikaelch Novice
15. oktober 2010 - 16:11 #8
Der er for mange fagudtryk på siderne uden der links til anden siden der forklare hvad det betyder f.eks. ordet iPhone 3GS ?

siden skal jo også bruges til den ikke ved hvad en iphone er , vis forklare bedre kan du sikkert får flere til at bruge iphone
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2010 - 15:22 #9
Hej "mikaelch",

Jeg er bestemt enig med dig! - iPhoneCafe.dk skal være et sted man kan læse iPhone nyheder, få nogle gode tips om funktioner og applikationer, men det skal også være et sted hvor den nye bruger af en iPhone, kan få en forklaring om hvad begrebene betyder!

Tak for konstruktivt input!

De bedste hilsner,

Bo / Admin, iPhoneCafe.dk
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2010 - 15:24 #10
@Christina: Jeg har ændret en del i header designet, og er spændt på at høre din re-vurdering af siden!?

Link: http://www.iphonecafe.dk

De bedste hilsner,

Bo / Admin, iPhoneCafe.dk
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
19. oktober 2010 - 16:20 #11
Hej Bo

Super fedt med den nye header! ;)
Den er virkelig flot.

Prikken over i'er er hvis du lader overskriften gå ind i baggrunden, som disse logoer:
1) http://themes.thedesignsuperhero.com/zexee/
2) http://www.paddsolutions.com/wpmag/matapat/
3) http://demo.icreativelabs.com/appcloud/
4) http://www.techvideos.com/photoshop/cs3/support/raised-recessed-text/raised-recessed-text-large.gif

Den type logoer er ret moderne til websites og bruges oftest på mørke hjemmesider.

Man gør det med "bevel/embossed" i Photoshop. Hvis du synes om logoerne ovenfor, kan du google "text with bevel and embossed" eller se evt. denne film: http://www.techvideos.com/photoshop/cs3/videos-wmv/raised-recessed-text/raised-recessed-text.html ved ikke hvor god den er.. Fandt den på: http://www.techvideos.com/photoshop/cs3/

Igen.. Spændende projekt!

Jeg freelancer for tiden, så hvis du får brug for en grafisk designer, må du endelig kontakte mig på min mail ;)

Mvh.
Christina Bruun

e-mail: Christinabruun89@gmail.com
Avatar billede picazzo Nybegynder
22. oktober 2010 - 15:24 #12
Så har iPhoneCafe.dk fået understøttelse af hele 56 sprog...mest nyttigt, fordi siden faktisk får en hel del udenlandske besøg - hvilket jo er helt fint, så længe de kan forstå hvad jeg skriver...:-)

Jeg har også fået opsat "Relaterede indlæg" nederst i alle indlæg, hvilket giver bedre brugervenlighed på siden.

Men!...jeg kæmper med mine dropdown menus, som jeg ikke selv (umildbart..) kan ændre - det har jeg desværre ikke den store viden til! Så sidder der en venlig og hjælpsom sjæl her på Eksperten, så tager jeg MEGET gerne i mod hjælp. Dropdown menuerne skal ganske enkelt gøres væsentlig smaller i højden...

Rigtig god (og forhåbentlig!) solrig weekend til dig!

De bedste hilsner,

Bo / Admin, iPhoneCafe.dk
Avatar billede picazzo Nybegynder
28. november 2010 - 14:02 #13
Jeg syntes pointene skal gå til dig for din hjælp!

Læg et svar..
Avatar billede picazzo Nybegynder
28. november 2010 - 14:04 #14
@Christina: Jeg syntes pointene skal gå til dig for din hjælp!

Læg et svar..
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
28. november 2010 - 17:10 #15
Mange tak! :) det sætter jeg stor pris på.
Du må sende mig en mail, hvis du får brug for lidt grafisk hjælp en anden gang ;)

Mvh Christina Bruun
Http://cltb.dk
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
28. november 2010 - 18:43 #16
Job, her kommer et svar ;)