Avatar billede boie Novice
15. oktober 2010 - 08:05 Der er 2 kommentarer

Kan ikke åbne porte i agk router jeg er IKKE synlig på portforward

Hej Jeg har et stort problem, jeg har en AGK Nordic router men kan ikke få porte åbnet til nettet, jeg har prøvet ALT og jeg er ikke så stærk i det med netværk, jeg har fibernet fra sydenergi og ved ikke om det er min pc (kører vista) eller mit virusprogram (bullguard) eller hvad der gør jeg ikke kan åbne en port. Er der nogen der kan / vil hjælpe mig guide mig evt. via msn eller noget?
Jeg har desuden fast ip.

Håber på noget hjælp
Avatar billede Nereos Nybegynder
19. oktober 2010 - 15:36 #1
Prøv som test at slå bullguard + vista firewall fra.
Prøv så at forwarde en port. f.eks. 6881 til din pc.
OBS. her er det vigtigt du ved hvad din IP adresse er.

Tjek så din port om den er åben, evt. på dette link.
http://www.utorrent.com/testport?port=6881
Avatar billede Nereos Nybegynder
19. oktober 2010 - 15:37 #2
God praksis i disse tilfælde er at sætte en fast IP, eller bruge DHCP reservetion. (personligt syntes jeg det er nemmere at DHCP)
Så ens port forward ikke peger til en IP du ikke bruger.