Avatar billede cblcbl Juniormester
23. oktober 2010 - 20:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har C++ en fremtid/berettigelse på windows platformen efter at C# er opfundet?

Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2010 - 21:52 #1
Ja.

Men nok mest til lidt mere mere specielle ting.

Realtime, OS nært, hardware nært etc..
Avatar billede cblcbl Juniormester
24. oktober 2010 - 09:59 #2
Hej Arne,

Ja, det er nok rigtigt. Jeg troede dog at hvis man skal lave profesionelle windows applikationer ligesom f.eks Adope PDF reader, så er det kun muligt i C++.

mvh

Claus
Avatar billede cblcbl Juniormester
24. oktober 2010 - 10:01 #3
Hej Arne,

Når du svarer på mine spørgsmål, så kommer den box der hedder  Acceptér dette svar: ikke frem oppe i højre hjørne.
Men når jeg selv skriver et svar, så kommer box'en frem???
mvh
Claus
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2010 - 15:00 #4
Langt de fleste professionelle Windows apps er lavet i C/C++.

Men loangt de fleste professionelle Windows apps er startet foer .NET kom paa banen.

Man gaar ikke i gang med at omskrive en eksisterende app fra C/C++ til C#.

Hvis man starter fra scratch idag vil .NET typisk C# vaere en oplagt mulighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2010 - 15:00 #5
og et svar fra mig
Avatar billede segmose Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:45 #6
C# er et forsøg fra Microsoft på at binde dig til deres platform, ved at vanskeligøre at man efterfølgende nemt kan flytte til en anden platform.

Hvis du senere har tænkt dig at flytte til et andet operativsystem (Linux, Android, etc.) vil det koste meget ikke at have skrevet det i C++.

Om det er relevant er kun noget du kan afgøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2010 - 15:05 #7
Jeg tvivler paa at det er dyrere at portere et C++ program som bruger MFC, ATL, diverse MS specifikke makroer og funktioner end et C# program.

Hvis portabilitet er et krav saa skal man nok kigge paa andre sprog.
Avatar billede cblcbl Juniormester
07. november 2010 - 10:12 #8
Hej Arne,

Så lykkedes det. Men det er kun en ud af tre af dine svar på denne side hvor jeg kan give point.

Tak til alle for input.