Avatar billede supervejle Nybegynder
24. oktober 2010 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Feed back ønskes på Gobooking.dk

Jeg har hjulpet lidt med denne hjemmeside, og vil gerne høre jeres feed back.

Lidt om konceptet:

www.gobooking.dk er en søgemaskine, der har fravalgt alle de hjemmesider, hvor man ikke kan foretage sin bestilling online. Derfor går du ikke forgæves, når du bruger Gobooking.dk. Her tilbyder alle hjemmesider nemlig online booking af et produkt eller en service - i modsætning til almindelige søgemaskiner, der blot viser alle hjemmesider uden booking kriterie.

Gobooking.dk tibyder en omfattende branchesøgning, så du kan finde alt fra fitness til frisør og underholdning.

Derud over vil det være super fedt, hvis I fortæller om Gobooking.dk til jeres venner, kollegaer og familier via jeres sociale netværk og blogs. På forhånd tusind tak.
Avatar billede 2Mida Praktikant
24. oktober 2010 - 11:22 #1
Koncept og ide virker fornuftigt, pænt layout, nem at finde rundt på, men booking delen forstår jeg ikke - klikker man på BOOK NU kommer firmaets hjemmeside frem!? Det er der vel ikke meget booking i?

..Ole
Avatar billede js_delphi Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:25 #2
"én" vises ikke korrekt i "Seneste nyt" boksen til hoejre.
Avatar billede supervejle Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:27 #3
Hej 2Mida

Book nu er en aktion knap. At holde styr på virksomhedernes placering af booking vil umiddelbart være en stor opgave på sigt, så hoveddomænerne er valg.

Hej js_delhi

Tak for info.
Avatar billede 2Mida Praktikant
24. oktober 2010 - 16:19 #4
Jo jo, fint nok, men nu hedder sitet jo gobooking.dk - men måske på sigt.

..O
24. oktober 2010 - 19:45 #5
Jeg laegger mere vaegt paa de kommunikative end paa tekniske aspekter af hjemmesider saa som at der er en tydelig maalgruppe og et tydeligt centralt budskab til denne maalgruppe.  Paa de punkter synes jeg at hjemmesiden er vellykket.  Maalgruppen synes at vaere mennesker med tilstraekkelig indkomst og stabilitet til laegge  et forbrug  udenfor hjemmet paa omraader hvor booking er en god ide eller noedvendigt og budskabet er de kan spare tid og energi ved at booke gennem denne side.

Jeg vil ogsaa mene at designet taler til denne maalgruppe med farvevalg, fonts, det rolige praeg uden pop, sparsom omgang med reklame.  Og siden er nem at finde rundt i.  Saa roser saa langt.

Og saa en tanke.  Som jeg beskriver nedenfor, nu da jeg havde siden for mig gik jeg i gang med at kikke paa ting der kan bookes som jeg aldrig havde taenkt paa.  Saa kunne en maalgruppe vaere de der soeger efter noget nyt og spaendende at tage sig til (og har raad til det?)  Saa kunne mottoet 'book alt paa et sted' udvides med for eksempel 'se alle de spaendede aktiviteter du kan booke'?

Hvis jeg nu skal finde nogle kritiske aspekter, saa er mottoet "book alt paa et sted" vel ikke helt sandt.  Du har en startside der leder folk til de steder hvor de kan booke, men selve bookingen er stadig decentraliseret.

Saa er det heller ikke alle de sites man bliver ledt til hvor man rent faktisk kan booke.  Mit foerste forsoeg var Hundesvoemmehaller (fordi jeg ikke vidste at de eksisterede) og paa den foerste, Domus Canis Hundesvoemmehal, finder jeg under booking at "det vil snart vaere muligt at booke.."  Saa proevede jeg Akupunktoerer, maaske skulle jeg proeve det en dag hvis jeg bliver for stikken.  Under Det islandske velvaerecenter fandt jeg ikke mulighed for booking (det er et sandt udsagn, jeg sagde ikke at der ingen er, men hvis der er saa er den godt skjult.)  Under Kontakt mig staar at man er velkommen til at ringe eller emaile om tidl.  Det fik mig i lidt daarligt humoer, saa jeg proevede at booke en polterabend.  Der er kun et hit, DGI byen der synes at vaere et stort kultur/aktivitets-center der blandt andet har et hotel man kan booke, men jeg fandt ikke noget om polterabend.  Jeg troede saa at det var mig der havde en 'blind spot' og at hypnose kunne hjaelpe, saa jeg soegte efter en hypnose session.  Og endelig, ved Hypnosebooking Vejle, fandt jeg muligheden for online booking.  Saa en ud af 4.  Jeg haaber ikke det er gennemsnittet.

Jeg giver andre medlemmer ret i kritikken (uanset forsvaret) af at Book nu knappen ikke leder til det sted hvor der kan bookes.  Hvis det ikke kan rettes (og jeg har svaert ved at taenke  paa en automatisk loesning) saa fjern knappen helt.

En konkret mangel jeg fandt:  Hvis mit soegekriterium leder til et stort antal hits saa vises kun de ti foerste og jeg fandt ingen mulighed for at gaa til foelgende sider.  (Et svar at jeg kan indsnaevre soegningen ved at bruge flere kriteria er ikke oensket - det er kunden der er boss (ellers luk biksen) og kunder der foretraekker et bredt soegekriterium skal have adgang til hele resultatet.

Summa summarum:  Jeg synes godt om hjemmesiden med et par kritiske bemaerkninger nu du spoerger.  Held og lykke med projektet.
Avatar billede supervejle Nybegynder
25. oktober 2010 - 05:44 #6
Hej Christian

Tak for et særdeles godt svar.

Jeg spørger mange personer pt om deres holding.  Når alt feed back er samlet, laver jeg en arbejdsseddel, hvilket er snart.

Så jeg håber I vil se frem til forbedringerne og bruge hjemmesiden fremover :0)