Avatar billede klumb Nybegynder
27. oktober 2010 - 22:28 Der er 3 kommentarer

Guide til opsætning af VPN/IP blocker i router

Hej allesammen,

Lige som så mange andre er jeg misundelig på de mange forskellige ting man kan streame rundt omkring i det store udland, som ikke er tilgængelige for os herhjemme (Hulu, Netflix, Spotify etc.). Jeg har derfor overvejet at abonnere på en IP-blocker/VPN service som eks. overplay.net, da jeg har hørt gode ting om den.

Jeg vil bare gerne have sat det op i min trådløse router, så den automatisk kan dele ud af den VPN-adresse jeg får tildelt, til alle enheder på mit netværk (computere, telefon, PS3) - gerne sådan, at det kun er når jeg går ind på disse pre-definerede sider, at den bruger VPN-forbindelsen (hvis det da kan lade sig gøre).

Jeg har en D-Link DIR-635 trådløs router, og jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad jeg skal gøre. Jeg har kigget rundt på nettet hvor nogen nævner noget med VPN endpoint, men jeg er ikke kommet tættere på at finde ud af hvordan jeg konkret skal sætte det op.

Jeg håber derfor at der er nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvordan dælen jeg skal gribe det an, og hvordan jeg kan sætte det op - på forhånd rigtig mange tak!!
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:42 #1
Der burde ikke være noget i routeren, du skal gøre. Men din client skal have en VPN client.
Routeren har VPN pass throug.
Du kan dog prøve at slå SPI fra i routeren.
Avatar billede klumb Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:02 #2
Tak for svaret. Ved du om der er mulighed for at i stedet for at skulle installere en VPN-klient på mine klienter (det er for eksempel ikke muligt på min PS3, og muligvis heller ikke på min iPhone), at sætte min router til automatisk at re-route trafikken på alle de klienter der er forbundet til den?

Jeg kan se at nogle udbydere (eks. blackVPN) forklarer at man kan forbinde gennem både PPTP og OpenVPN. Jeg kender som sagt ikke så meget til teknologien, og ved ikke om det er muligt, men jeg ville mene, at man burde kunne sætte sin router op til at forbinde/logge ind, og derefter distribuere signalet - eller hvad?
Avatar billede nolan1337 Nybegynder
30. oktober 2010 - 15:24 #3
Hvis jeg har forstået spørgsmålet ret, så spørger du om din router kan oprette en VPN forbindelse og dele denne med resten af lokalnetværket.

Det kan din D-Link router ikke (DIR-635).

Nu vi er ved D-Link, så prøv at kigge på DIR-330. Den har indbygget VPN klient.

//Andreas