Avatar billede jstenbak Nybegynder
01. november 2010 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dele filer på pc med MS Windows Vista Premium

Hej.
Jeg har en pc med MS Windows Vista Premium, hvor jeg har alt mit musik. Det kunne jeg tænke mig at dele/share, således at min datter også har adgang til det fra hendes pc.

Når jeg går i Kontrolpanel->Netværks- og delingscenter forsøger at slå fildeling til bliver "prikken" ikke stående.
Under Mappen delte filer forsøger at slå deling til får jeg en besked om at: RPC-serveren er ikke til rådighed

Hvordan får jeg "skidtet" aktiveret?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 14:50 #1
tjek om de er på samme workinggroup
altså at de ikke hedder noget forskelligt ellers bliver det svært at dele.

m.v.h
Avatar billede bQnne Nybegynder
01. november 2010 - 16:05 #2
Halløj.

Hvis du ikke kan få lokal fildeling til at virke efter hensigten, vil jeg varmt anbefale dig DropBox ( https://www.dropbox.com/home ). Med dette, opretter programmet en mappe på din computer. Hvis I begge har dette program installeret, så kan I ved hjælp af DropBoxs delemappe dele alle filer der ligger i den mappe, over internettet (og LAN, hvis du aktiverer LAN-deling under indstillingerne).

Det kan godt æde lidt båndbredde at oploade det hele til serveren i starten, men så er de (filerne) også sikkerhedskopieret online, så den kan fanges igen hvis der sker noget. :-)

Mvh bQnne.
Avatar billede jstenbak Nybegynder
03. november 2010 - 16:23 #3
Hej
treatmenice = du har ikke læst spørgsmålet!
bQnne = det er jo ikke et svar på mit spørgsmål

Jeg har nu lavet en nyinstallation af Win Vista og nu virker det.
Avatar billede bQnne Nybegynder
03. november 2010 - 17:09 #4
Hej igen

Nej, det er det ikke, men jeg tænkte at en alternativ løsning til dit problem var at foretrække, hvis du ikke kunne finde en brugbar løsning.
Men dejligt at det virker igen!!

- bQnne
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 17:52 #5
vi er ikke seende her inde - man må ligesom starte et sted.
man skal jo også selv vende tilbage og skrive - det virkede ikke

hvis man ikke kan installere et grafikkort kan det være mange ting ikke.
det kan også være man skal geninstallere styresystemet.