Avatar billede Blandy Praktikant
12. november 2010 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wifi repeater

Min far har en dlink trådløs router stående i huset som dækker med trådløs forbindelse, men skal bruge en repeater til at få dækket huset ordentligt af.

Har ikke sat sådan et trådløst system op før sø nu søger jeg lidt råd. Kan jeg bare finde en ap som kan funger som repeater, og så sætte den op uden kabel til den første router?

Forstået sådan, at ap'ern modtager det trådløse signal fra den oprindelige router, og forstærker det, uden at der skal være kabel i mellem dem.

Router er en dlink dir-635, og har haft kigget på en Wireless G Access Point - DAP-1160 også fra dlink.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
12. november 2010 - 11:04 #1
Både ja og nej. Træk et kabel og konfigurer AP nummer 2 på samme måde og med samme SSID som AP nummer 1. Det vil være klart den bedste løsning!

/Klaus
Avatar billede jakobcl Nybegynder
13. november 2010 - 20:05 #2
Enig med Loke....

Hvis du ikke vil trække kabel, kan du bruge PowerLines.
en DHP-306AV og en DHP-W306AV. det et to storst set ens adaptere.
Så bruger du el netværket og DHP-W306AV har indbygget trådløst N.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. november 2010 - 17:34 #3
Det vil sige at man ikke kan omgå kabeltræk i forbindelse med AP? Mener bare at jeg har set det førhen, at det er muligt at få dem til at snakke samme via mac addresser.

Ville nemlig helst undgå at skulle trække et mega lang kabel gennem huset, hvis man bare kan få en repeater til at forstærke det trådløse signal.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
15. november 2010 - 10:15 #4
Jo, du kan godt undgå det, men som sagt er det ikke at anbefale.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
15. november 2010 - 10:23 #5
Præcis.
Når du kører trådløst vil du have flere pakke-tab end via kabel. Og med repeater skal du forvente endnu flere.
Det kan godt lade sig gøre, men du vil risikere at få en lidt kedelig forbindelse.

Hvis du ikke vil trække kabel, så er der som sagt muligheden med Powerlines.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. december 2010 - 11:57 #6
Fik købte en dell repeare/acces point, og det spiller bare. Der var ikke noget problem i at sætte den op, og bare koble repeatern på netværket og så skal den bare stå for sig selv med strøm på.