mit spørgsmål går på: jeg har en pc med et netkort og et usb wifi netkort
jeg vil gerne have det trådløse til at connecte med en router, til brug for mail og web.
samt det "almindelige" til at connecte med en bestemt IP til et andet netværk, er det muligt?
når jeg prøver er det kun det ene jeg kan få til at virke ad gangen, det "almindelige" overruler det trådløse, og min web/mail forbindelse ryger sig en tur.
jeg bruger windows Xp pro. ver. 2002 sp. 3, IE 8 og outlook 2000 sr.1
Den moderne arbejdsplads er i stigende grad afhængig af mødelokaler til at fremme samarbejde, men dette skift medfører også stigende sikkerhedsudfordringer.
Hvis du har sat en IP statisk, på det kabelede net, så undlad at taste en default gateway, for så har PC'en kun en og derfor vælger den, den der kommer fra det trådløse. Alternativt, skal du sætte en interface metric, som er lavere end dit kabelede net. f.eks. 5, da windows vælger 10 for 200+ Mbit/s.
/Klaus
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.