Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
23. november 2010 - 15:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

RolleSpil

Det slog mig lige pludselig at jeg ville lave et rollespil game lidt ligesom: Runescape, World of Worcraft og så videre.

Det skal helst være online
Det skal helst være købsbetinget
Det skal helst være opdaterende altså med ekstra udvidelse parker
Og så skal det også meget gerne være i et nyt vindue og ikke en i en browser ;)

Har i nogle ideer til hvad og hvordan jeg kommer igang og hvis der er nogle som vil hjælpe mig med grafik, programmering og diverse er de meget velkomne til det (løn kan blive noget af det man tjener på spillet) Så hvis man tjener 1000 kroner så vil man normalt få 10% af indtjeningen altså = 100 Kr. Det kommer til at blive et spil med missioner og en kæmpe verden.

Er det noget i herinde kan hjælpe med?? Og hvilke sprog skal jeg bygge det op i!??

PS. Vil helst slippe for onde og dårlige kommentarer så hvis du ikke har noget posivtivt eller hjælpende ord så lad hver med at skrive noget ;)
PSS Det kommer nok til at være 3 sprogede: engelsk, dansk og tysk

På forhånd tak :-D
Avatar billede Authiel Nybegynder
23. november 2010 - 15:26 #1
Det er ikke for at lyde negativ eller noget som helst. Men jeg tvivler på at du får nogen programmør til at rive 1-2 år hvis det overhoved kan gøre det, ud af kalenderen for at lave et spil der "måske" bliver til noget. Med det sagt så vil jeg også gerne ønske dig alt held og lykke. Det er et svært marked at komme ind på, men hvis man har ideen så kan det meste vil lade sig gøre.
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
23. november 2010 - 15:33 #2
Tusind tak ;)

Men tænkte ikke på at man skulle hjælpe mig ville bare gerne vide hvilket sprog der ville være det optimale ;).

Og ja alt kan jo lykkes.

Det var bare fordi jeg fik ideen her i formiddags og ville lige tjekke det igennem og så lærer lidt mere og så begynde? Og det behøver ikke at være ekstremt fedt man kan jo altid opdatere ;).

Hvordan får man f.eks det til at være i 3D???

Hilsner Emil :D
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 15:36 #3
nu er det heller ikke for at lyde negativ eller, for at kritisere din ide. Da du har sagt at negative kommentare osv, ikke er velkomne, er dette blot for at informere dig om hvad du forlanger...

Du leder efter en programmør... en programmør, der kan skrive samtlige sprog, samt filerne der kører bagved. Derud over skal han kunne være grafiker og kunne integrere dette i en 3d engin?... Og så lige kunne oversætte det til samtlige sprog... Desuden skal det være en netværks app, som skal kører i en windows app, så det kræver nogle servere det skal snakke med, så han skal også være server mand, samt stille hardware og linie / netværks opsætning (Han skal også kunne netværk, minimum på CCNA neveau vil jeg mene)...

Du ved godt at spil som dem du snakker om.. WoW, RuneScape.. osv osv.. Altså.. WoW har nok 10000 programmøre. 5000 grafikere. 10000 Netværksmænd og 5000 server administratore, samt x antal konsept udviklere... (Er fiktive tal, blot for at vise dig hvor jeg vil hend)

Det er en 100% umulig opgave du stiller... altså du kunne sikkert godt få en .net programmør til at lave et 2d spil, som foregår via en browser app, og som så kører og gemmer progresss osv. på en server... Men må indrømme at jeg ikke kunne forestille mig at din ide på nogen tænkelig måde ville kunne lykkedes, med mindre du selv har forstand på alle tingene og 5-10 år at rykke ud af kalenderen... Eller selvfølgelig har kapital til at kunne ansætte et helt hold af grafikere/programmøre/netværks folk/server staff... Og i så tilfælge vil det jo kræve at det bliver markedesført ordenligt...

Som sagt er det ikke for at være negativ, da jeg selv har drømt om ideén flere gange. Ser bare realistisk på det...

Hvis du endelig vil lave noget der bare mindre lidt om din ide, skal du nok kigge på noget der kan kører i en browser. Dog kræver det nok stadig at du selv sætter dig ind i hvordan man koder, da det er de færste programmøre der vil arebejde på % sats af fortjeneste, i sådanne projekter, da der aldrig er sikret en gevinst...

Håber ikke du tager mit input ilde op, er ment på den bedste måde.

Held og lykke med det her fra :).
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 15:39 #4
hov, glemte lige at nævne om det med hvilket sprog. og med 3d...

Altså... for at kunne lave et 3d spil, kræver det først og fremmest at man tager stilling til følgende:
Vil jeg benytte en 3D engin der allerede er lavet
ELLER
Vil jeg opbygge en ny 3D engin.

Det er nok det første der skal tages stilling til...

Efterfølgende kan du så tage stilling til HVILKE sprog du ønsker at benytte... Det kræver ofte at du benytter flere sprog end et... Siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at holde sig til et sprog.
Ønsker man et sprog der bruger resourcer optimalt.
Evt. java.
ELLER
Ønsker man et sprog der er hurtigt og let at kode ?
evt. C#

Der er mange ting der skal tages stilling til... :)...
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
23. november 2010 - 15:55 #5
Tusind tak for dine svar :D. Ville dog selv oversætte til bland andet dansk, russisk, engelsk og tysk. Da jeg har nogle som kan hjælpe med det (gratis). Det med windows applikationen kan man ikke bare få en exe fil til at åbne nogle filer?? (spørg fordi jeg er uvidende). Men jeg vil ikke skyde alt for mange penge i da jeg jo ikke er sikker på det bliver til noget. Jeg har før både arbejdet med Php, html og css ;). Men skal nok lige studere Java lidt mere :D. Men grafiker bliver jeg aldrig. Jeg har selv arbejdet med servere (privat ingen uddanelse) men vil ikke kalde mig for servermand :-)

Det med at kritisere mente jeg med at på mange forum sviner folk der kommer med en ide til så vil jeg hellere være fri for at hører det men du kommer jo med hjælp og råd :D

http://www.jmonkeyengine.com/ er dette det du kalder en 3d engine??

Og kan du hjælpe mig med at komme igang med spillet (med java) altså ikke lave men give mig fif og gode råd samt links??

??? Emil..
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
23. november 2010 - 15:56 #6
og tak for dit sidste tilføjelse i dit første svar :D
Avatar billede j3ppah Novice
23. november 2010 - 16:19 #7
Ja det er en engin...

Jo altså du kan da godt lave en exe fil der kører en masse andre filer :P.. det er jo sådan strukturen er i kode...

Der vil være en fordel i at kode det i java, og det er at det ikke er platforms afhængigt...

Men at kode en 3d engin ind i java kode har jeg INGEN forstand på, what so ever :) så den må jeg hellere lade en anden om at svare på....
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
23. november 2010 - 20:37 #8
Altså spil som runescape er vel 3d?? i java ikke??
Avatar billede j3ppah Novice
24. november 2010 - 08:21 #9
Nu er det ikke lige fordi jeg spiller runescape, så kan ikke lige svare dig på hvad sprog det er kodet i... men har lige set videoer af det på youtube. Kan ikke en gang beslutte mig for om det reelt er 2d eller om det er 3d... Altså... Det er jo egentligt et mix, da karaktere mm. bliver vist som 3d polygoner, mens baggrunde mm. bliver vist som 2d tekstrue.... Well, er som sagt ikke grafiker, så det skal jeg slet ikke rode mig ind i. :)
Avatar billede jps6kb Novice
24. november 2010 - 16:43 #10
Hola,

Rent økonomisk er det ikke realistisk at du finder en kvalificeret udvikler til at gøre så meget ved projektet.
Hvis du endelig vil i gang selv, så vil jeg anbefale dig at kigge på et lidt lavere niveau. F.eks. GameMaker.
Det er slet ikke det du vil lige nu, det ved jeg godt, men man skal kravle før man kan gå - og jeg tror, at når du har lavet et par spil der, så har du en idé om, hvad det er du beder om. :)

God fornøjelse og held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Kim Bang
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
24. november 2010 - 17:00 #11
Har haft fat i GameMaker og det sagde mig intet!! Synes virkelig ikke at det er noget at råbe hurra for?? Men vil da lige kigge igen :D - tak for tippet :-)
Avatar billede jps6kb Novice
24. november 2010 - 17:13 #12
Ja, sådan er det gerne. Man skal bruge rigtig lang tid på noget, før man synes det er brugbart (typisk)
Men prøv at kigge på de her lessons.
Det er C++, hvilken er hvad du skal bruge, hvis du vil lave en WoW konkurrent på seriøst niveau. Så kan du få en idé om, hvad det går ud på. :p

http://www.youtube.com/watch?v=ppiyfIv0MZw&feature=channel
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
24. november 2010 - 19:03 #13
Tak vil straks sætte videorne igang :D. Dejligt der er så mange dejlige friske mennesker der kan hjælpe en ;-)
Avatar billede j3ppah Novice
25. november 2010 - 08:02 #14
Hov, kom da lige til at tænke på "Minecrafter" (www.minecrafter.net)

Det er da et lille hyggeligt 3d spil kodet i java :)...
Og så er det udviklet af en enkelt person, dog med inspiration og lidt hjælp fra andre.
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
25. november 2010 - 14:41 #15
Har skam Minecraft :D et rigtig sjovt spil men vil helst lave noget med lidt bedre grafik

Nåå har fået lavet nogle ting i gamemaker og synes bare at det der med at man kun kan gå på en "Væk" er rimelig dårligt dog kan jeg godt forstå at det bliver et for stort program hvis det skal andet :D

Men er spændt på om der er nogle som kan eventuelt lærer mig noget java eller c++ :D
Avatar billede jps6kb Novice
25. november 2010 - 15:16 #16
Du må i gang med nogle tutorials. Programmering er ikke noget man lige lærer fra andre. Der er flere års arbejde i det, før du når til et punkt, hvor du kan lave det du gerne vil. :)
Tjek f.eks.:

http://www.cprogramming.com/tutorial/lesson1.html
http://cplus.about.com/od/learning1/ss/cppobjects.htm
http://www.howstuffworks.com/c.htm
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
12. februar 2011 - 16:26 #17
Lukker
Avatar billede AndreasMadsen Nybegynder
01. november 2013 - 13:38 #18
Er det blevet til noget med det online rollespil? Kunne være sjovt at prøve, hvis det findes et sted. Er der forresten nogle der har gode steder at købe rollespils brætspil? Jeg plejer at bruge http://www.andros.dk/ til brætspil og magic kort, men kender i andre der har et stort udvalg?