Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 17:58 Der er 24 kommentarer

Security tool

Hej
Jeg fik en meddelse på min skærm på nettet om at jeg havde virus. Jeg installerede programmet Security tool da den sagde at jeg skulle gøre det for at fjerne virussen. Men da jeg vil fjerne det kommer jeg ind på en side hvor jeg skal betale for programmet. Jeg får hele tiden meddelser virus fra det og kan ikke slette det igennem kontrolpanel da det ikke er på listen over programmer i "fjern et program". Hvordan fjerner jeg programmet?
24. november 2010 - 18:08 #1
*SUK* - det er netop DET der er meningen: Du skal betale *SUK* ...

Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 18:13 #2
windows 7
Men er der ikke en måde hvor jeg bare kan få fjernet Security tool
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 18:14 #3
#1 er fremgangsmåden
Avatar billede f-arn Guru
24. november 2010 - 18:43 #4
Det er ikke andet end pengeafpresning, så....
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 19:10 #5
jeg kan ikke installere CCleaner da security tool lukker den ned fordi den mener at det er virus
24. november 2010 - 19:27 #6
... så skip den i første omgang...

Iøvrigt "HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 19:42 #7
Nu har jeg fået det installeret men kan ikke åbne det da security tool blokerer
24. november 2010 - 19:46 #8
... så ta' HiJackThis loggen... evt. i såkaldt "Fejlsikker Tilstand" ...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 20:29 #9
Har du problemer med at køre programmerne, så prøv at gå i joblisten, og se om du har en sevice/job der hedder dette:
45344321.exe (eller lign.)
Har du så afslut den, og forsøg igen.
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 20:56 #10
Tak for hjælpen karise_larry
Læg et svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 21:04 #11
Er du sikker på du er helt renset?
Har hverken set Hijack log eller log fra Malwarebytes.
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
24. november 2010 - 21:05 #12
Den kommer ikke med blokeringer mere
24. november 2010 - 21:07 #13
... vi SKAL se Log fil/tekst fra henholdsvis MalwareBytes + HiJackThis ... Eller vil det komme igen...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 21:08 #14
Nej, men det er jo ikke helt ensbetydende med du er helt fri for snavs.
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
25. november 2010 - 13:53 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2010 - 16:08 #16
Hvorfor lægger du dem ikke bare ind her med copy paste?
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
25. november 2010 - 16:13 #17
Fylder det ikke for meget
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 13:18 #18
Nej det gør det ikke, og du kan se at du ikke får resons her før du lægger det synligt her på siden.
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
26. november 2010 - 17:43 #19
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 5184

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

log

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 346404
Tid gået: 1 time(e), 31 minut(ter), 47 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Users\Jacob\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Security Tool.LNK (Rogue.SecurityTool) -> No action taken.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:49:24, on 25-11-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16671)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\PLFSetI.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Packard Bell MyBackup\BackupManagerTray.exe
C:\Program Files (x86)\VideoWebCamera\VideoWebCamera.exe
C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Fighters\SPYWAREfighter\swproTray.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\SCServer\SCServer.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil10c.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Mail\wlmail.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files (x86)\TVUPlayer\TVUPlayer.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Jacob\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Program Files (x86)\WinRAR\RarExtLoader.exe

O23 - Service: GRegService (Greg_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Packard Bell\Registration\GregHSRW.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - c:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NTI IScheduleSvc - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Packard Bell MyBackup\IScheduleSvc.exe
O23 - Service: Oberon Media Game Console service (OberonGameConsoleService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Packard Bell GameZone\GameConsole\OberonGameConsoleService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files (x86)\Fighters\FighterSuiteService.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: TurboBoost - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\TurboBoost\TurboBoost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: Updater Service - Acer - C:\Program Files\Packard Bell\Packard Bell Updater\UpdaterService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 6093 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 17:49 #20
Hvad tror du "No action taken" betyder?
Det betyder du ikke har fjernet den som beskrevet i #1 (står med fed skrift)
Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte"
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
26. november 2010 - 17:56 #21
jeg har trykket fjern det valgte men måske er det den der kom inden jeg har lagt ind
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2010 - 16:10 #22
Jeg er ikke så skrap til hijack this, så håber de andre kigger på din logfil.
Kører pc ok nu?
Avatar billede Rabjerg1 Nybegynder
07. december 2010 - 16:48 #23
Ja
07. december 2010 - 17:49 #24
Lille bemærkning:
Hvis du endelig vil/skal køre med AVG som sikkerhedprogram, så bruger du en GAMMEL version!
* Afinstall AVG9
* Install http://free.avg.com/ww-en/download.prd-afh

---

Stik mig en frisk HiJackThis log derefter - ovenstående virker ikke komklet ?
Iøvrigt "HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."