Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:29 Der er 8 kommentarer

Harddisk

Vores anden PC en Fujitsu/Siemens Amilo Pro V2110 gik lige pludseligt i sort og jeg slukkede på ON/OFF - Startede op og fik beskeden START WINDOWS NORMALLY og det valgte jeg hvorefter den begyndte at køre XP ind og den sluttede lige så hurtigt igen og viste en blå side med tekst der øjeblikkelig forsvandt igen.

Jeg prøvede at gennemføre en repair fra min gl. CD - Windows XP Professional fra 2002, men intet hjalp? Kan du hjælpe mig?

Jeg har nu demonteret Harddisken for at få overført Dukumenter, filer med mere, men kan jeg også overføre styresystemet Windows XP, ligger det på HD, eller skal jeg hvis hvis Harddisken er kaput også investere i et nyt styresystem?

Hvis det bliver en ny PC er en stationær PC så mere "robust" end en bærbar?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:35 #1
Du kan godt overføre hele harddisken med system inklusiv, men så skal XP være repareret og virke først.

Ellers kan du ikke overføre XP, nej, du bliver nødt til at installere det igen på en ny disk.

Nej, du kan ikke sige at en computer er mere robust end en anden..
Avatar billede magtens Praktikant
15. december 2010 - 15:40 #2
en stationær er ikke mere eller mindre robustend en bærbar er. men det er bare meget nemmere at stifte ting ud i en stationær som fx harddisk eller processer

og så kommer det an på hvilken windows xp pakke du har altså om det er en kompletpakke eller hvad det er!

men prøv at skift hdd i den
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 16:07 #3
Tak
Vil min CD med Windows XP Professional Version 2002 kunne bruges, da jeg har erfaret at en nyere XP ikke er i handel mere?
Avatar billede magtens Praktikant
16. december 2010 - 17:24 #4
det kan du læse på cd'en
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 11:40 #5
Hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 09:49 #6
Jeg har installeret en ny harddisk og brugt min gl. Mindows XP Proffesional og er nu igang med installering af driver opdateringer m.m. Tak for hjælp alle sammen.
VH Niels
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2011 - 06:14 #7
Jeg har installeret en ny harddisk og brugt min gl. Mindows XP Proffesional og er nu igang med installering af driver opdateringer m.m.
En kommentar til sidwave, Min erfaring efter dette er at styresystemet ikke sidder i harddisken men i bundkortet.
Tak for hjælpen.
VH Niels
Avatar billede magtens Praktikant
10. marts 2012 - 12:34 #8
kj