Avatar billede hyldigs Nybegynder
16. december 2010 - 22:15 Der er 4 kommentarer

Forstærkning af trådløst signal ?

Jeg har desværre integ som helst forstand på netværk... *suk*
Er netop flyttet ind i en andelslejlighed hvor internettet leveres via et stik i væggen hvortil jeg har tilsluttet et accesspoint.
Desværre rækker signalet fra accesspointet ikke helt til kontoret i den anden ende af lejligheden hvor jeg har min stationære PC.
Jeg er helst fri for at trække kabler gennem hele lejligheden -
hvordan får jeg lettest signalet helt frem til kontoret?
Eneste løsning jeg selv kan få øje på er internet via stikkontakterne, fx. v.hj.a. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=694085, men der er vist noget med at det kræver at strømmen i de to rum kører på samme fase?
Er der en anden løsning? Accesspointboxen har kun een indgang som bruges til at forbinde den med internettet. Jeg har godt nok en regulær router, men den kan jeg ikke få til at virke når jeg forsøger at koble den til stikket i væggen, jeg har også et ekstra accesspoint, men det skal jo også ha' en "snor" ind - what to do?
MVH
René Hyldig
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 07:54 #2
hvis man bor i beton er den også helt gal

man kan bruge stikkontakten via strømnettet til at sende signalet

http://www.hardware-store.dk/homeplug-elnettet/prod_1074.html

m.v.h
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
17. december 2010 - 12:44 #3
Den aller bedste løsning er at trække et kabel!

Homeplug/Powerline er en dårlig løsning, og den er ca. lige så dårlig som en trådløs løsning. Med det sagt, så kan du sikkert godt få det til at virke og alt afhængigt af dine krav, så kan det da også let være at du bliver tilfreds!

Homeplug/Powerline kan godt fungere mellem faser, men man kan aldrig vide. Grunden er at signalet er ret højfrekvent og derfor som regel kan springe mellem faser. Der er lige som i den trådløse verden, ingen garantier og den eneste måde at finde ud af det på, er at prøve! :-( Det er sjovt nok også ca. samme måde de arbejder på...

/Klaus
Avatar billede poul_b Nybegynder
17. december 2010 - 14:09 #4
jeg kender ikke dit Accesspoint hardware
men vil dog formode, at såfremt den er korrekt i opset - eller skal vi sige tilnærmet optimalt i setup, så bør den under alle omstændigheder som et minimum kunne dække enhver lejlighed eller bolig ! næsten uanset størrelse

Men da du som udgangspkt. ikke har angivet hardware
vil det meste være gætteri.

Du vil kunne dække din bolig med enhver AccessPoint af nyere type som eksempel Netgear enhver N - type eller i extreme tilfælde med fordel kunne benytte Buffalo Wireless-N Router/Access Point/Bridge - WHR-G300N
sættes op i long range så har du med sikerhed dækning også ind til dit kontor.

samme vil selvfølgelig også omfatte din nuværende Router - såfremt du benytter den i Access Point settings
du vil kunne benytte din router såfremt du indsætter dit LAN kabel fra boligens DSL forbindelse/modem udg. eller tilsvarende
og i routers indgang = WAN  indgang
derefter opsætter du blot din router i dennes menu/konfiguration / under funktionen Wireless settings

håber du kan finde rundt i alle dine muligheder